تور ارزان اروپا: انتقاد شدید پاپ از سیاست های اروپا در قبال پناهندگان

به گزارش بوستان گفتگو، رهبر کاتولیک های دنیا در بازدید از اردوگاه پناهندگانی در جزایر یونان انتقاد شدیدی به سیاست های پناهندگی اروپا و حصار کشی ها در مرزها وارد نموده و اظهار داشت که دریای مدیترانه در حال تبدیل شدن به قبرستانی بدون سنگ قبر است.

تور ارزان اروپا: انتقاد شدید پاپ از سیاست های اروپا در قبال پناهندگان

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا بعد از ظهر امروز به جزیره لسبوس یونان رفته و بلافاصله از کمپ کارتپه که در حال حاضر حدود 2500 پناهنده در آن به سر می برند بازدید کرد.

وی به محض ورود به پناهندگان و مهاجرانی که پشت یک سنگر در انتظار او بودند خوش آمد گفت.

وی در این باره گفت: من اینجا هستم تا به شما بگویم که به شما نزدیک هستم. وی از چشم های پر از ترس و انتظار و چشم هایی که خشونت و فقر را تجربه نموده اند و خیلی اشک ریخته اند سخن گفت.

این دومین ملاقات پاپ از جزیره لسبوس یونان است. وی در آوریل سال 2016 هم از اردوگاه موریا در یونان که در سپتامبر سال گذشته در آتش سوخت بازدید کرد. پاپ در آن موقع سیاست پناهندگان اروپا را که چشم خود را بربدبختی و سختی مهاجران بسته بودند محکوم کرد. اردوگاه موریا که شرایط بسیار اسفناکی داشت به نمادی از شکست بشردوستانه اتحادیه اروپا تبدیل شده بود. در اردوگاه جایگزین موریا پناهندگان شرایط بهداشتی کمی بهتر را دارند.

پاپ در سفر خود به لسبوس و ملاقات از کمپ تازه پناهندگان گفت: هیچ چیز در سطح اروپایی بهبود نیافته است. وی با تلخی گفت که از آخرین سفرش به لسبوس در 5 سال گذشته خیلی چیزها درباره موضوع پناهندگان تغییری ننموده است.

وی اضافه نمود: هنوز در اروپا کسانی وجود دارند که وانمود می نمایند این مسئله به آن ها مربوط نیست. در عین حال دریای مدیترانه که سال های طولانی ملت های مختلف را به هم ربط داده است حالا در حال تبدیل شدن به قبرستانی بدون سنگ قبر (برای پناهندگان) و آینه مرگ است.

پاپ با اشاره به اتفاقاتی که در حال حاضر در مرزهای شرقی اتحادیه اروپا علیه مهاجران رخ می دهد گفت: این بسیار غم انگیز است که به عنوان راه حلاین مسئله پیشنهاد ساخت دیوارو حصار با بودجه مشترک اروپایی ارائه می گردد.

وی بعلاوه گفت: من از شما درخواست می کنم که بیایید جلوی شکسته شدن کشتی تمدن را بگیرید!

رهبر کاتولیک های دنیا قبل از سفر به لسبوس در سفر پنج روزه خود به قبرس و آتن، مرکز یونان سفر نموده بود. قرس هم مانند لهستان برای جلوگیری از عبور مهاجران از مرزها به ساخت حصار و دیوار روی آورده است. پاپ اعلام نمود که نمی تواند در برابر این گونه اقدامات سکوت کند.

وی اضافه نمود: حصارهای سیم خاردار زیادی هستند که بعلاوه قلب ها را احاطه نموده اند. آنچه امروز (در مرزهای اروپا) اتفاق می افتد وی را به یاد اردوگاه های کار اجباری قرن اخیر می اندازد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2019

به "تور ارزان اروپا: انتقاد شدید پاپ از سیاست های اروپا در قبال پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: انتقاد شدید پاپ از سیاست های اروپا در قبال پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید