تور آلمان: افزایش نگرانی آلمان از تشدید تنش نظامی بین چین و تایوان

به گزارش بوستان گفتگو، همزمان با ادعاهای اخیر تایوان در مورد نقض حریم هوایی خود از سوی چین، دولت آلمان نسبت به تشدید تنش در منطقه به شدت ابراز نگرانی کرد.

تور آلمان: افزایش نگرانی آلمان از تشدید تنش نظامی بین چین و تایوان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از ادعای تایوان مبنی بر نقض حریم هوایی خود از سوی ده ها هواپیمای نظامی چین در چهار روز گذشته، دولت آلمان روز دوشنبه نسبت به افزایش تنش بین چین و شبه جزیره تایوان ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی کریستوفر برگر از سخنگویان وزارت امور خارجه آلمان در نشست خبری در برلین گفت: دولت فدرال آلمان تنش های فزاینده در تنگه تایوان را با به شدت نگران کننده می داند.

وی هشدار داد که فعالیت های نظامی در تنگه تایوان می تواند بر ثبات در منطقه تاثیر منفی بگذارد. دیپلمات آلمانی از همه طرف ها خواست اقدامی نکنند که منجر به بی ثباتی گردد.

در همین حال، برگر گفت که هرگونه تغییر در وضع موجود فقط به وسیله مسالمت آمیز قابل انجام است.

در حالیکه روابط چین و آلمان تحت الشعاع تنش های برلین با پکن در زمینه حقوق بشر و فعالیتهای نظامی منطقه ای قرار گرفته است، آلمان از روابط مالی عمیقی با چین برخوردار است.

وزارت دفاع تایوان دوشنبه مدعی شد که در سه روز گذشته ده ها جت نظامی ارتش چین را رهگیری نموده است. وزارت دفاع تایوان مدعی شده که در سه روز گذشته 100 جت نظامی چین را در اطراف حریم هوایی خود شناسایی نموده است.

وزارت دفاع تایوان مدعی شده که جنگنده های تایوانی پیروز به رهگیری 52 فروندجت نظامی چین از جمله چند فروند بمب افکن اچ-6 و 31 فروند جنگنده جی-16 شدند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در راستا حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به اسم کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه درخصوص قدرت نمایی هوایی چین در برابر تایوان ابراز نگرانی کرد. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد افزایش فعالیت نظامی چین پیرامون تایوان، صلح و ثبات منطقه را تضعیف می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1921

به "تور آلمان: افزایش نگرانی آلمان از تشدید تنش نظامی بین چین و تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: افزایش نگرانی آلمان از تشدید تنش نظامی بین چین و تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید