اعزام شبه نظامیان سوری به آذربایجان با کمک ترکیه

به گزارش بوستان گفتگو، منابعی در شهر عفرین سوریه اعلام کردند که سازمان اطلاعات ترکیه اقدام به ثبت نام اسامی مزدوران جهت اعزام آنها به آذربایجان برای جنگ با ارمنستان کرده است.

اعزام شبه نظامیان سوری به آذربایجان با کمک ترکیه

به نقل از صدی البلد، رسانه های محلی سوریه به نقل از منابعی در شهر عفرین که تحت اشغال ترکیه است، گفتند، در مرکز استقرار مزدوران ترکمان در مرکز شهر عفرین، تجمعاتی وجود داشت و تعدادی خودروی زرهی از نوع جیپ به این منطقه آمدند و در آنها مسئولان ترکی عالی رتبه سوار بودند.

منابع مذکور همچنین گفتند، مسئولان سازمان اطلاعات ترکیه با شماری از مزدوران رایزنی کردند و تعیین شد که این مسئولان جهت ثبت نام مزدوران ترکمان برای اعزام آنها به آذربایجان و جنگ با ارمنستان آمده بودند.

این منابع گفتند، سازمان اطلاعات ترکیه بر تشکیلات و گروه های ترکمانی و تعدادی از گروه های تروریستی مستقر در شهر عفرین تمرکز کرده است.

منابع در شهر عفرین گفتند، سازمان اطلاعات ترکیه پیشنهادی مبنی بر دریافت دستمزد ماهیانه به مبلغ 2500 دلار آمریکا برای هر مزدور که به آذربایجان جهت جنگ با ارمنستان اعزام شود، مطرح کرده است.

به همین دلیل، رامی عبد الرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت، ترکیه، هزاران شهروند تونسی را در قالب لشگرهای مزدوران و شبه نظامیان تروریستی که به سلاح تجهیز شده اند برای جنگ در لیبی اعزام کرده است.

وی در ادامه اضافه نمود، ترکیه 16100 مزدور سوری که 340 تن از آنها کودک هستند، برای جنگ در لیبی اعزام کرده است و با سوء استفاده از شرایط سخت سوریه، آنها را با پیشنهادات مالی وسوسه انگیز به لیبی اعزام می کند.

رامی عبدالرحمان همچنین شرح داد، علاوه بر این، حدود 19 هزار مزدور از تابعیت های کشورهای عربی که بیشتر آنها از شمال آفریقا هستند، برای جنگ علیه نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی وارد این کشور شده اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1222

به "اعزام شبه نظامیان سوری به آذربایجان با کمک ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام شبه نظامیان سوری به آذربایجان با کمک ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید