آینده فناوری چاپ سه بعدی در دستان چین

به گزارش بوستان گفتگو، به گفته تحلیلگران به به نظر می رسد چین به زودی تبدیل به غول دنیا در حوزه چاپ سه بعدی(3D)خواهد شد. این موضوعی است که می تواند در فراوری بسیاری از محصولات مهم دنیا تاثیرگذار باشد.

آینده فناوری چاپ سه بعدی در دستان چین

از مدیران اجرایی صنعت چین به سرعت در حال پر کردن جاهای خالی توسعه صنعت چاپ سه بعدی هستند.

مایکل اگام، رییس بخش آسیای جنوبی در Stratasys(یک شرکت چاپ و راه چاره های فراوری چاپ سه بعدی در بریتانیا)، در این خصوص می گوید: برخی از پیشرفته ترین برنامه های چاپ سه بعدی توسط شرکت های چینی راهنمایی خواهد شد، چرا که سطح مشوق های دولتی چین برای ارتقاء این صنعت حتی فراتر از ایالات متحده است.

آگا معتقد است این رشد تا حد زیادی به بازار پررونق داخلی چین نیز وابسته است. او در این خصوص می گوید: مشتریان و کاربران نهایی چیزهای جدیدی را در سرعت بسیار سریع تر از قبل دریافت می نمایند. این سرعت ساخت محصولات با چاپگرهای سه بعدی باعث می گردد شرکت ها محصولات جدید را به سرعت فراوری نمایند. محصولاتی که هرگز توسط فراوری سنتی با این سرعت به ثمر نمی رسید.

سرعت بخشیدن به فراوری و کاهش زنجیره تامین تنها تغییر در بازی نیست. این موارد در نهایت منجر به تحولات اقتصادی هم می گردد.افزون بر این ها نوع طراحی و تحویل سفارشات نیز متحول می گردد. برای مثال چاپگرهای سه بعدی دقیقا بر اساس تقاضای بازار برنامه ریزی شده و محصولات را ارائه می دهند.

با تور چین سفر کنید

دولت چین در حال توسعه برخی فناوری ها است که از دید این کشور اولویت دارند و چاپگرهای سه بعدی نیز در این دسته بندی جای دارند. این روزها بسیاری از شرکت های چینی فعال در حوزه فراوریات سه بعدی در حال عقد قرارداد با شرکت های خارجی هستند و پیش بینی می گردد تا سال 2025 چین به یکه تاز عرصه فراوریات سه بعدی تبدیل گردد.، انتخاب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 137

به "آینده فناوری چاپ سه بعدی در دستان چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده فناوری چاپ سه بعدی در دستان چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید