آیا مصرف چای سبز بر سلامت دندان موثر است؟

به گزارش بوستان گفتگو، تهران (پانا) - بر اساس مطالعات تازه، آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز می تواند عاملی برای جلوگیری از بیماری های دهان و دندان باشد.

آیا مصرف چای سبز بر سلامت دندان موثر است؟

به گزارش صدآنلاین، چای سبز نوشیدنی محبوب در فرهنگ آسیایی است. قدمت استفاده از آن به حدود بیش از 4000 سال می رسد و محبوبیتی بالا در آمریکا و دیگر کشورها دارد، طب سنتی چینی و ژاپنی مصرف چای سبز را به عنوان یک روش درمانی قابل اعتماد برای انواع مختلف بیماری ها توصیه نموده و حتی معتقد است این نوشیدنی در بهبود زخم ها موثر است.

تا به حال مطالعات علمی گوناگونی در زمینه مزایا و تاثیرات مصرف چای سبز بر سلامتی و به خصوص در زمینه تاثیرات آن بر کاهش وزن، سلامت قلب و پیشگیری از سرطان اجرا شده است.

طبق گفته محققان نوشیدن منظم چای سبز می تواند به بهبود سلامت دندان و لثه یاری کند، بعلاوه کسانی که به طور منظم چای سبز مصرف می نمایند، سلامت دهان و دندان بهتری نسبت به افرادی که کمتر چای سبز مصرف نموده اند، دارند.

چای سبز به دلیل وجود آنتی اکسیدانی به نام کاتچین می تواند باعث کاهش علائم بیماری پیوره دندان گردد، طبق مطالعات قبلی کاتچین می تواند التهابات را در بدن کاهش داده و شاخص های مقدار گیری شده بیماری پیوره نشان دهنده پاسخ التهابی چای سبز به باکتری های بیماری های دهان و دندان است.

این احتمال وجود دارد که چای سبز بتواند به بهبود سلامت دهان و دندان یاری و از ابتلا به این گروه از بیماری ها جلوگیری کند. بیماری پیوره، بیماری التهابی مزمن است که بر لثه ها و استخوان های فک تاثیر می گذارد، پیشرفت پیوره دندانی با بیماری های دیگر مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت همراه است.

چای سبز علاوه بر تقویت سلامت دندان، مزایایی دیگر نیز برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

بیماری آلزایمر: مصرف چای سبز فراوری بتا آمیلوئید را کاهش می دهد. بتا آمیلوئید پروتئینی است که در فرایندی با تشکیل پلاک هایی منجر به بیماری آلزایمر در افراد می گردد.

بیماری قلبی عروقی: نوشیدن چای سبز با کاهش سطح کلسترول از بیماری قلبی و سکته مغزی جلوگیری می نماید. پس از حمله قلبی، چای سبز می تواند از مرگ و میر سلولی جلوگیری و فرایند بهبودی سلول های قلب را تسریع کند. این نوشیدنی با کاهش آنژیوتانسین باعث کاهش فشار خون می گردد. آنژیوتانسین موجب فشار خون بالا می گردد.

دیابت: چای سبز با یاری به بهبود متابولیسم لیپید و گلوکز، مانع از افزایش ناگهانی قند خون و حفظ تعادل اندازه متابولیسم بدن می گردد.

ایمنی: پلی فنل ها و فلاونوئیدهای موجود در چای سبز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و بهبود و مقاومت در برابر عفونت را بهبود می بخشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2168

به "آیا مصرف چای سبز بر سلامت دندان موثر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مصرف چای سبز بر سلامت دندان موثر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید