آمریکا به کشتن حداقل 132 غیرنظامی در سال 2019 اذعان کرد

به گزارش بوستان گفتگو، پنتاگون در گزارشی سالانه اذعان کرد، 132 غیرنظامی در عملیات های نظامی 2019 آمریکا در چند کشور کشته شده اند اما به گفته گروههای حقوق بشری این آمار بسیار کمتر از آمار واقعی است.

آمریکا به کشتن حداقل 132 غیرنظامی در سال 2019 اذعان کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) با انتشار یک گزارش سالانه که به دستور کنگره تهیه شده است، اعتراف کرد که دستکم 132 غیرنظامی در عملیات های نظامی ایالات متحده در سال 2019 در افغانستان، عراق، سوریه سومالی کشته شده اند.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیل، آمریکا در این گزارش همچنین شرح داد که دست کم 91 غیرنظامی در عملیات های نظامی سال 2019 واشنگتن در کشورهای مذکور زخمی شده اند.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه گزارش خود مدعی شده است که ارزیابی های پنتاگون هیچ گونه تلفاتی از عملیات های نظامی آمریکا در یمن و لیبی پیدا نکرده است.

در این بیانیه ادعا شده است: تمامی عملیات های وزارت دفاع در سال 2019 مطابق با قوانین ملزومات جنگی از جمله قانون محافظت از غیرنظامیان در جنگ انجام گرفته و طبق اصول اساسی تمایز و تناسب و لزوم در پیش دریافت اقدامات احتیاطی در برنامه ریزی و انجام حملات به منظور کاهش خطر آسیب رسانی به غیرنظامیان... انجام گرفته است.

در سال 2019، دونالد ترامپ، قانون وضع شده در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما مبنی بر لزوم گزارش تعداد افراد کشته شده در خارج از مناطق جنگی در مکان هایی چون لیبی، سومالی و پاکستان را لغو کرد.

آمار واقعی کشته شدگان بیشتر است

طبق آنچه در این گزارش آمده است، پنتاگون آمار و ارقام غیرنظامیانی را که در عملیات های پهپادی سیا در کشورهای مذکور کشته شده اند شامل نکرده است.

گروههای حقوق بشری می گویند که آماری که پنتاگون ارائه کرده است بسیار کمتر از آمار واقعی غیرنظامیانی است که در حملات آمریکا در سال 2019 در کشورهای نامبرده کشته شدند.

مؤسسه انگلیسی ایروارز که مسائل مربوط به جنگ علیه داعش را دنبال می کند، برآورد کرده است که تنها در نیمه اول 2019، بین 416 تا یکهزار و 30 غیرنظامی در عملیات های نظامی آمریکا در عراق و سوریه کشته شده اند.

دافنه اویاتار مدیر امنیتی برنامه حقوق بشر سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای در خصوص گزارش پنتاگون گفت: ارائه گزارش امسال وزارت دفاع آمریکا، پیشرفتی در زمینه شفافیت درباره عملیات های نظامی آمریکا است اما محتوای این گزارش نشان می دهد که پنتاگون همچنان آمار تلفات غیرنظامیان را بسیار کمتر اعلام کرده است.

پنتاگون مدعی شده است که تفاوت در آمار و ارقام ارائه شده این وزارتخانه با دیگر آمار به واسطه تفاوت در روش های شمارش تلفات غیرنظامیان است.

در گزارش پنتاگون آمده است: برخی سازمانها ارزیابی ها و مصاحبه های میدانی دارند و برخی دیگر به شدت بر گزارش های رسانه ها تکیه می کنند. گرچه این اطلاعات می تواند ارزشمند باشد اما اطلاعات صرف ناقص است و تضمین اعتبار آن ضروری است.

پنتاگون ادامه داد که ارزیابی های ارتش آمریکا همچنین اطلاعات گروههای بیرونی و همچنین اطلاعات منابع اطلاعاتی را در خود گنجانده است.

وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود مدعی شده است که دستکم 22 غیرنظامی در عراق و سوریه کشته و 13 نفر نیز زخمی شدند و 108 نفر در افغانستان و دونفر در سومالی کشته اند و سه نفر نیز زخمی شده اند.

هزاران غیرنظامی در عملیات متجاوزانه ائتلاف تحت رهبری ریاض با حمایت ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست داده اند اما پنتاگون می گوید که گزارش آنها تنها به بررسی عملیات نظامی آمریکا علیه داعش و القاعده در یمن پرداخته است.

این گزارش مدعی می شود که مقام های دفاعی آمریکا هیچ گونه گزارش موثقی از تلفات غیرنظامیان در نتیجه عملیات نظامی 2019 آمریکا در یمن پیدا نکرده اند.

پنتاگون همچنین مدعی است که در لیبی نیز به یک گزارش درباره تلفات احتمالی غیرنظامیان در چهار حمله ارتش آمریکا علیه داعش در سال 2019 دست یافته است اما بازبینی داده های عملیاتی، تصاویر ویدئویی و دیگر داده های اطلاعاتی و جاسوسی و شناسایی نشان داده که این گزارش موثق نیست.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1087

به "آمریکا به کشتن حداقل 132 غیرنظامی در سال 2019 اذعان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به کشتن حداقل 132 غیرنظامی در سال 2019 اذعان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید