ناو رونالد ریگان آمریکا به منطقه می آید

به گزارش بوستان گفتگو، ایسنا نوشت:روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که ناو هواپیمابر رونالد ریگان ظرف روزهای آینده برای پشتیبانی از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان راهی منطقه خواهد شد.

ناو رونالد ریگان آمریکا به منطقه می آید

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال امروز چهارشنبه با استناد به منابع در بخش دفاع آمریکا گزارش داد، پنتاگون قصد دارد در تابستان ناو رونالد ریگان را برای حمایت از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در خاورمیانه مستقر کند.

طبق گزارش، پیش بینی شده است که پنتاگون تنها ناو هواپیمابر فعلی مستقر در منطقه آسیا-اقیانوس آرام را به خاورمیانه بفرستد تا از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پشتیبانی کند.

به گفته آنها، ناو رونالد ریگان که در پایگاه همیشگی اش در یوکوسوکا ژاپن لنگر انداخته است، همزمان با آغاز تابستان منطقه آسیا-اقیانوس آرام را برای ماموریتی که احتمالا چهار ماه طول بکشد، ترک خواهد کرد.

در حال حاضر ناو هواپیمابر دوایت دی. آیزنهاور در منطقه مستقر است و احتمال دارد قبل از ژوئیه به پایگاه خود در نورفولک در ایالت ویرجینا بازگردد.

این مسؤولان اشاره کردند، منطقه آسیا و اقیانوس آرام دست کم در این مرحله خالی از حضور ناوهای هواپیمابر آمریکا خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، این اقدام به منزله عقب نشینی ملموس آمریکا از استراتژی کنونی اش در قبال آسیا است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آن را محوری از اولویت اول واشنگتن به لحاظ نظامی می خواند.

براساس مهلت تعیین شده جدید، فرایند خروج نیروهای آمریکایی پیش از بیستمین سالگرد 11 سپتمبر باید پایان یابد.

مسؤولان آمریکایی زمانی که بایدن زمان تکمیل خروج نیروهای آمریکایی را تا 11 سپتامبر خاطرنشان کرد گفتند، واشنگتن گروه ضربت به فرماندهی ناو هواپیمابر را برای تامین امنیت خروج از افغانستان در منطقه مستقر خواهد کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1770

به "ناو رونالد ریگان آمریکا به منطقه می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناو رونالد ریگان آمریکا به منطقه می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید