عطش بیسابقه دولت فدرال آمریکا در اجرای حکم اعدام

به گزارش بوستان گفتگو، گزارشی حاکی است که اجرای حکم اعدام از سوی دولت فدرال آمریکا در امسال میلادی برای اولین بار بیشتر از مجموع کل اعدام ها در ایالت های این کشور بوده است.

عطش بیسابقه دولت فدرال آمریکا در اجرای حکم اعدام

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، همزمان با از سرگیری اعدام های فدرال از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا، صدور حکم اعدام در سراسر ایالات متحده آمریکا در امسال میلادی به طرز بی سابقه ای کاهش یافته است.

وبگاه خبری-تحلیلی نیوزویک بر اساس گزارشی از مرکز اطلاعات اعدام ها در آمریکا نوشته اجرای حکم اعدام از سوی دولت فدرال در امسال میلادی برای اولین بار بیشتر از مجموع کل اعدام ها در 50 ایالت این کشور بوده است.

بر اساس این گزارش، در سال 2020 حکم اعدام 17 نفر در آمریکا اجرا شد که از این تعداد 10 نفر را دولت فدرال این کشور اعدام کرد.

این در حالی است که در سال گذشته مجموعاً 22 حکم اعدام اجرا شد که از این تعداد هیچ اعدامی از سوی دولت فدرال انجام نگرفت.

در واقع، 17 سال است که دولت فدرال آمریکا هیچ حکم اعدامی را اجرا ننموده و امسال دونالد ترامپ این کار را از سر گرفت.

روز پنجشنبه و آدینه هفته گذشته دو حکم اعدام فدرال آمریکا به طور متوالی اجرا شد. این اعدام ها به ترتیب نهمین و دهمین مورد از اعدام های فدرال بعد از از سرگیری آنان در تابستان امسال بود.

این اعدام ها تا به امروز با تزریق مواد سمی انجام گرفته، اما وزارت دادگستری آمریکا مجوز استفاده از روش های دیگر اعدام را نیز صادر نموده است.

قبل از آنکه ترامپ قدرت را در سال 2017 به دست بگیرد، آخرین اعدام فدرال در سال 2003 انجام گرفته بود، اما دولت ترامپ، تا به امروز در سال 2020، حکم اعدام 13 زندانی آمریکا را صادر نموده است که 10 مورد آن انجام گرفته است.

بر اساس گزارش سی ان ان، قرار است تا زمان تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا حکم دو اعدام فدرال دیگر نیز اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1481

به "عطش بیسابقه دولت فدرال آمریکا در اجرای حکم اعدام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطش بیسابقه دولت فدرال آمریکا در اجرای حکم اعدام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید