4 مزیت ماکو نسبت به سایر منطقه ها آزاد کشور، ارائه 110 بسته پیشنهادی سرمایه گذاری

به گزارش بوستان گفتگو، حسین گروسی در نشست خبری با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو جوانترین محدوده مالی تجاری محسوب می گردد، گفت: این محدوده 10 سال از شروع فعالیتش می گذرد و نباید با منطقه ها آزاد بین المللی دنیا مقایسه گردد که بدون تحریم، محدودیت و زیرساخت های مدرن به دستاوردهای بسیاری دست یافته است.

4 مزیت ماکو نسبت به سایر منطقه ها آزاد کشور، ارائه 110 بسته پیشنهادی سرمایه گذاری

وی با اشاره به بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد، گفت: تا به امروز منطقه آزاد ماکو 110 بسته پیشنهادی برای سرمایه گذاری معرفی نموده است تا تجار به سرعت و بدون گذر از مراحل اداری بتوانند به سرمایه گذاری بپردازند.

گروسی با اشاره به همسایگی ماکو با ترکیه، توضیح داد: تردد خودرو از 700 دستگاه در روز به روزانه یک هزار و 700 دستگاه با ترکیه ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو بعلاوه با اشاره به برنامه ایجاد بازارچه مرزی بین دو کشور، اضافه کرد: با فراهم کردن شرایط در بازارچه سالیسو، محصولات مشترک دو کشور از جمله در زمینه پوشاک و نساجی قابلیت تبادل خواهد داشت و در این زمینه تفاهم نامه ها به زودی امضا خواهد شد.

وی توضیح داد: دولت سیزدهم بر توسعه و افزایش دستاوردهای منطقه ها آزاد اهتمام دارد تا بر اقتصاد ملی تاثیر به سزایی داشته باشد.

گروسی با بیان اینکه بودجه منطقه ها آزاد به صورت درآمد- هزینه تامین می گردد، توضیح داد: منطقه ها ماکو و ارس نمونه شاخص اقتصاد مقاومتی هستند، اما تا به امروز به صورت مناسب به عنوان فرصت برای کشور معرفی نشده اند.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ها آزاد بر اقتصاد ملی تاثیر می گذارند، اظهار داشت: این محدوده ها به منظور توسعه اقتصاد غیرنفتی راه اندازی شدند و الگوی مناسبی است که در دنیا نیز در حال توسعه است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2379

به "4 مزیت ماکو نسبت به سایر منطقه ها آزاد کشور، ارائه 110 بسته پیشنهادی سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مزیت ماکو نسبت به سایر منطقه ها آزاد کشور، ارائه 110 بسته پیشنهادی سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید