یزد در موضوع آب مظلوم است، افتتاح پروژه آبرسانی خضرآباد

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی طالبی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به بخش خضرآباد شهرستان اشکذر به مناسبت ایام الله دهه فجر، ضمن قدردانی از پیگیری های فرماندار شهرستان اشکذر و مدیرکل شرکت آب و فاضلاب روستایی به منظور آبرسانی به بخش خضرآباد، گفت: در تامین آب شرب روستاهای استان با مسائل زیادی روبرو هستیم و با 57 درصد تامین آب آشامیدنی یکی از پایین ترین نرخ های بهره مندی در کشور را در تامین آب روستاهای استان یزد داریم.

یزد در موضوع آب مظلوم است، افتتاح پروژه آبرسانی خضرآباد

وی اضافه کرد: این نشان می دهد ما در موضوع آب واقعا مظلوم هستیم و افرادی با اهداف تعیین استان یزد را مورد اتهام قرار می دهند که از آب انتقالی به درستی استفاده نمی نمایند و بی توجه نسبت به احتیاجهای یزد و شهرها و روستاهای استان مواردی را مطرح می نمایند که ممکن است ذهن هموطنان ما را در بعضی مناطق کشور تحت تاثیر خود قرار دهد.

طالبی اعلام کرد: بی دلیل نیست که شاهد رشد شهرنشینی در استان یزد و خالی از سکنه شدن روستاها هستیم و یکی از پایین ترین شاخص های سکونت در روستاها یعنی نرخ کمتر از 15 درصد را داریم.

وی مطرح کرد: این بسیار دردآور است که ما در حوزه تامین اصلی ترین و اساسی ترین احتیاج روستاهای استان یعنی آب با مسائل بسیار زیادی روبرو هستیم و این به دلیل تنگ نظری هایی است که بعضی نسبت به استان یزد در استفاده از منابع آبی موجود در کشور دارند.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: بتوانیم شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم را ارتقاء دهیم تا هم خدمت شایسته ای به مردم روستا داشته باشیم و هم شاهد آسیب های اجتماعی کمتری در شهرها باشیم.

به گزارش خبرنگاران، پروژه آبرسانی به بخش خضرآباد با اعتبار 297 هزار و 873 میلیون ریال 19 روستا و یک شهر را با جمعیت 4 هزار و 99 نفر تحت پوشش قرار می دهد و طول خط انتقال این پروژه 17 کیلومتر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 160

به "یزد در موضوع آب مظلوم است، افتتاح پروژه آبرسانی خضرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزد در موضوع آب مظلوم است، افتتاح پروژه آبرسانی خضرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید