کیک شیفون پرتقالی

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران : کیک شیفون پرتقالی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار است.

کیک شیفون پرتقالی

برای عصرانه امروز که هوای پاییزی به خوبی حس می گردد کیک شیفون پرتقالی پیشنهاد خوبی است. طرز تهیه این کیک را با طعم پرتقال در ادامه آموزش داده ایم.

به گزارش خبرنگاران، کیک شیفون پرتقالی یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه و ساده بین المللی است که در دسته بندی کیک های اسفنجی قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک شیفون پرتقالی

شکر 1.5 پیمانه

تخم مرغ 6 عدد

وانیل نوک قاشق چایخوری

روغن مایع ½ پیمانه

آب پرتقال ¾ پیمانه

رنده پوست پرتقال 1 عدد پرتقال

نمک ¼ قاشق چایخوری

آرد 2 و ¼ پیمانه

بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کیک شیفون با طعم پرتقالی اولین کاری که انجام می دهیم روشن کردن فر با دمای 180 درجه سانتیگراد است تا زمان آماده شدن مایه کیک معطل نشویم. در ادامه یک قالب مناسب با قطر 28 تا 30 سانت را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله زرده و سفیده های تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم، سپس سفیده ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا کف نمایند، سپس یک سوم از شکر را کم کم اضافه کره و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه سفیده تخم مرغ به طور کامل فرم گرفت، آنرا درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه به جامانده شکر داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست گردد.

مرحله چهارم

در این مرحله وانیل و رنده پوست پرتقال را اضافه نموده و مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه روغن مایع و آب پرتقال را به کاسه افزوده و در حدی که مواد یکدست شوند، آنها را مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا آرد را با بکینگ پودر و نمک ترکیب نموده، سپس روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست گردد. در ادامه سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را در سه مرحله به مواد درون کاسه اضافه نموده و با لیسک از یک سمت مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست گردد. در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و در فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت 45 دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود از فر خارج می کنیم. پس از اینکه کیک به طور کامل خنک شد، آنرا از قالب خارج نموده و به صورت دلخواه برش می زنیم.

منبع: رکنا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2020

به "کیک شیفون پرتقالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیک شیفون پرتقالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید