کارشناس افغان: سفر اشرف غنی و عبدالله به واشنگتن هیچ دستاوردی نداشت

به گزارش بوستان گفتگو، کارشناس افغان اظهارداشت که سفر سران افغانستان به واشنگتن هیچ دستاوردی نداشت و رئیس جمهور آمریکا حتی حاضر به برگزاری کنفرانس خبری با اشرف غنی نشد.

کارشناس افغان: سفر اشرف غنی و عبدالله به واشنگتن هیچ دستاوردی نداشت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، احمد سعیدی کارشناس مسایل افغانستان درباره دیدار سران افغانستان از واشنگتن گفت که سفر پرهزینه این هیئت 60 نفره دستاورد ملموسی به نفع پایداری نظام، مهار دامنه جنگ، برقراری آتش بس و یا تغییر مثبت در شرایط اقتصادی زندگی مردم نداشت.

وی اضافه نمود که هنگام دیدار اشرف غنی و عبدالله با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وعده های گذشته خود را درباره افغانستان تکرار کرد، وعده هایی که قبل از این سفر نیز مطرح شده بود.

سعیدی ادامه داد که در این سفر برخلاف عرف دیپلماتیک، رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه و حتی معاونانش از برگزاری کنفرانس مشترک خبری ابا ورزیدند.

این کارشناس افغان همچنین اظهارداشت که در این سفر توافقنامه امنیتی کابل و واشنگتن به باد فراموشی سپرده شده و هیچ یک از طرفین نه از آن یاد کردند و نه هم به آن پایبندی نشان دادند.

وی شرح داد که وعده های شفاهی اخیر بایدن و مقامات مسئول آمریکا، شاید جز دلخوشی چند روزه چیزی دیگری را در پی نداشته باشد و این سفر هیچ دستاوردی نداشته است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته بیان نمود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در 25 ژوئن (جمعه 4 تیر) با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه دیدار خواهد کرد.

وی اظهارداشت که آمریکا عمیقاً با دولت افغانستان در تعامل است تا این کشور بار دیگر به پناهگاه امن گروه های تروریستی مبدل نشود که آمریکا را تهدید می کنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1798

به "کارشناس افغان: سفر اشرف غنی و عبدالله به واشنگتن هیچ دستاوردی نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس افغان: سفر اشرف غنی و عبدالله به واشنگتن هیچ دستاوردی نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید