در اولین دیدار با ماکرون پس از بحران زیردریایی ها، بایدن: کج سلیقگی کردیم

به گزارش بوستان گفتگو، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با همتای فرانسوی خود در رم پذیرفت که کشورش در جریان اعلام اتحاد نو در منطقه اقیانوس هند-آرام کج سلیقگی کرده بود.

در اولین دیدار با ماکرون پس از بحران زیردریایی ها، بایدن: کج سلیقگی کردیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز،اعلام اتحاد تازه بین آمریکا، بریتانیا و استرالیا باعث شد تا کانبرا قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه را فسخ کند. پاریس در واکنش به این لغو قرارداد خرید زیردریایی هایش که به قرارداد قرن مشهور شده بود سفرای خود را از آمریکا و استرالیا فراخواند.

واشنگتن طی هفته های گذشته تلاش کرده بود که تنش در رابطه با پاریس را کاهش دهد. جو بایدن در دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از این کشور به عنوان شریکی بسیار با ارزش یاد کرد.

وی اضافه کرد که ایالات متحده متحدی بهتر از فرانسه ندارد. او در مورد اعلام اتحاد تازه در منطقه اقیانوس هند-آرام نیز گفت: آنچه ما انجام دادیم کج سلیقگی بود و با ظرافت زیادی هم انجام نشد.

جو بایدن در توجیه رویکردش در اعلام اتحاد تازه در منطقه اقیانوس هند-آرام گفت که تصور می کرده است فرانسه از مدتها قبل از به سرانجام نرسیدن این قرارداد مطلع شده بود.

رئیس جمهوری فرانسه نیز ضمن استقبال از تصمیم های تعیین واشنگتن در پی بحران زیردریایی ها در روابط دو کشور گفت که این امر سرآغاز فرایند اعتمادسازی مجدد بین آمریکا و فرانسه است.

امانوئل ماکرون اضافه کرد که از حالا نگاه دو کشور باید به آینده باشد. وی گفت که آنچه اکنون اهمیت دارد همکاری های فرانسه و آمریکا طی هفته ها و ماه ها و سال های آینده است.

ماکرون گفت: اعتماد مانند عشق است: اظهارات خوب هستند، اما اثبات بهتر است.

روسای جمهوری ایالات متحده و فرانسه برای شرکت در نشست سران گروه بیست در رم، مرکز ایتالیا به سر می برند.

دو کشور پس از این دیدار بیانیه مشترک مفصلی صادر کردند و خود را به عنوان شرکای دموکراتیک جهانی در مبارزه با طیفی از چالش ها از جمله همه گیری ویروس کرونا، بحران آب وهوایی و تضمین امنیت غیرقابل تقسیم ائتلاف ناتو معرفی کردند.

واشنگتن از زمان شکاف ماه گذشته چندین گام برای اصلاح روابط با پاریس برداشته است. بایدن و ماکرون هفته گذشته با یکدیگر صحبت کردند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، همچنین از پاریس دیدن کرد و در آنجا اذعان کرد که ایالات متحده می توانست ارتباطات بهتری داشته باشد. کامالا هریس معاون رئیس جمهور نیز اظهار داشت که در ماه نوامبر به پاریس سفر کرده و با مکرون دیدار خواهد کرد.

بایدن و ماکرون در ویلا بناپارت، سفارت فرانسه در واتیکان، دیدار کردند که به گفته یک دیپلمات فرانسوی، نشانه حسن نیت بایدن بود. این دیپلمات فرانسوی گفت: این یک ژست مهم است و اضافه کرد که ایالات متحده متوجه شده است که تأثیر اقدامات خود را دست کم گرفته است. فرانسه اکنون می خواهد ببیند که آیا بایدن سخنان خود را با عمل دنبال کند یا خیر.

این دیپلمات گفت: اعتماد در حال بازسازی است. این یک مرحله است. نشانه های حسن نیت داده شد، خواهیم دید که آیا آنها در درازمدت ادامه خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1970

به "در اولین دیدار با ماکرون پس از بحران زیردریایی ها، بایدن: کج سلیقگی کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اولین دیدار با ماکرون پس از بحران زیردریایی ها، بایدن: کج سلیقگی کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید