پروژه تازه برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق در فضا

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکسفورد میل، محققان انگلیسی احتمالاً در اجرای پروژه ایجاد یک مزرعه خورشیدی در فضا شرکت می نمایند.

پروژه تازه برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق در فضا

شرکت اسپیس سولار لیمیتد در هارول تصمیم دارد این پروژه را اجرا کند و اگر انگلیس برای اجرای پروژه سولاریس با سازمان فضایی اروپا قرار داد امضا کند، در این برنامه حضور پیدا می نماید.

هدف این پروژه تاباندن برق به زمین است. سم آلدن یکی از مدیران اسپیس سولار لیمیتد در این باره می گوید: برای اجرای این پروژه پنل های خورشیدی بزرگ در فضا قرار داده می شوند که از لحاظ منطقی و مالی به صرفه به نظر می رسد. زیرا فعالیت پنل ها در فضا به جای قرار دادن آنها در زمین سبب می گردد دسترسی آنی به انرژی 13 بار بیشتر گردد.

او در ادامه می افزاید: از آنجا که آنها پنل های خورشیدی همواره می توانند این ستاره را ببینند، به طور مداوم انرژی دریافت می نمایند و در نهایت برق را به زمین بفرستند که هزینه های در مقایسه با فناوری های زمینی رقابتی تر است.

انجام چنین پروژه به معنای آن است که می توان زیرساخت وسیع و جدیدی ایجاد کرد که به ما یاری می نماید بدون انتشار گازهای گلخانه ای به برق دست یابیم.

برق فراوری شده به وسیله یک آنتن بزرگ دریافت می گردد. این آنتن ساختاری مش مانند است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2267

به "پروژه تازه برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه تازه برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید