وزیر آموزش وپرورش: محرومیت ها محدودیت نیست

به گزارش بوستان گفتگو، وزیر آموزش و پرورش، سخنگوی دولت و جمعی از نمایندگان مجلس امروز از 240 اثر هنرمندان توانیاب در نمایشگاه همام بازدید و اعلام کردند از این هنرمندان حمایت می نمایند.

وزیر آموزش وپرورش: محرومیت ها محدودیت نیست

آخرین روز نمایشگاه همام(ویژه آثار هنری توانیابان کشور) میزبان وزیر آموزش و پرورش، سخنگوی دولت و جمعی از نمایندگان مجلس بود.

صبح امروز سه شنبه 10 اسفند ماه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با حضور در فرهنگستان صبا از 240 اثر هنرمندان توانیاب بازدید و در گفت وگو با هنرمندان و خانواده های آنها در جریان مسائل آموزشی توانیابان نهاده شد.

نوری: محرومیت ها محدودیت نیست

نوری پس از بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در روز مبعث و هفته تربیت اسلامی قرار داریم، گفت: هدف بعثت انبیا هم تربیت بوده است برای اینکه ما معرفت نسبت به خداوند پیدا کنیم. معرفت نسبت به خداوند این است که اطرافمان را ببینیم، با دقت نگاه کنیم و از ظرفیت هایمان استفاده کنیم.

وی توضیح داد: این نمایشگاه، نمایشگاه بی نظیری است و نشان می دهد که محرومیت ها، محدودیت نیستند. این هنرمندان سدها را شکافته اند و باید برای همه افراد الگو باشند. فردی با نهایت محرومیت ها، تمام محدودیت ها را کنار می گذارد.

نوری مطرح کرد: وقتی یک روشندل نقاشی مفهومی را خلق می نماید که فلسفه ای پشت آن قرار گرفته است و می بینیم که زیباست، نهایت قدرت و توکل و اراده آن فرد را نشان می دهد و ماها باید در جامعه اول این افراد را ببینیم و هر جایی که رسیدیم این افراد را به عنوان الگو معرفی کنیم. از این هنرمندان باید حمایت گردد. اگر می خواهیم هدیه ای به کسی بدهیم از آثار هنری این هنرمندان استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آموزش و پرورش چه یاریی می تواند به هنرمندان توانیاب بکند، گفت: فهرست هنرمندان به کانون پرورشی فکری ارسال می گردد تا در برنامه های کانون پرورشی از این هنرمندان استفاده گردد و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت این هنرمندان به عنوان مدرس در مدارس استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که آموزش و پرورش چه برنامه ای برای تغییر نگاه جامعه به توانیابان دارد و ایا بهتر نیست بچه های توانیاب در مدارس عادی درس بخوانند تا سایر بچه ها از کودکی یاد بگیرند که چگونه باید با توانیابان رفتار نمایند؟ گفت: باید در آموزش و پرورش دانش آموز عادی و دانش آموز با احتیاج ویژه در یک جا باشند. اما نظام آموزشی ما به این صورت شکل گرفته که این بچه ها در مدارس جدا تحصیل می نمایند و باید این مرزبندی ها را برای پذیرش جامعه حذف کنیم و این احتیاج به فرهنگ سازی دارد.

وی توضیح داد: اگر چنین نمایشگاهی مدام برگزار گردد و رسانه ها نیز توانمندی های توانیابان را نشان دهند، کم کم توانیابان نیز وارد متن جامعه می شوند و ما هم برای این مهم کوشش خواهیم کرد.

درادامه جلال رشیدی کوچی نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی نیز پس از بازدید از نمایشگاه همام و گفت وگو با توانیابان در خصوص اقدامات حمایتی که نمایندگان مجلس از توانیابان، گفت: اگر هر نماینده ای در حوزه انتخابی خودش استعدادهای توانیابان را شناسایی کند و از ظرفیتی که به واسطه رأی مردم در اختیار دارد در جهت تقویت این عزیزان استفاده کند، مسائل توانیابان تا حدود زیادی رفع می گردد.

نمایندگان مجلس حلقه واسط توانیابان و مسئولان باشند

وی ادامه داد: ما سعی کردیم در سه شهرستان حوزه انتخابی خود این کار را انجام دهیم. ما نمایندگان قدرت اجرایی نداریم اما می توانیم حلقه واسطی بین توانیابان و مسئولان اجرایی باشیم. اصل کار در دست مسئولان اجرایی است که با حضور در این نمایشگاه می توانند به تقویت هنرمندان توانیاب یاری نمایند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت دیگر میهمان دومین دوره نمایشگاه همام بود. وی پس از بازدید از آثار هنری هنرمندان توانیاب در جمع خبرنگاران، گفت: امروز شاهد آثار زیبا و فاخر هنرمندان توانیاب بودیم. وقتی این آثار را می بینیم متوجه می شویم که هیچ چیزی نمی تواند جلوی رشد و شکوفا شدن استعدادها را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه انجام کار هنری برای توانیابان سخت تر است، گفت: در خصوص زمانی که برای هر اثر هنری صرف می گردد، با هنرمندان صحبت کردم؛ واقعاً نمی دانستم خلق این آثار هنری این قدر زمان بر است. امیدواریم خانواده ها، مجموعه های فعال در عرصه های هنری و دولت نقش خودشان را در حمایت از این هنرمندان با اراده، بیشتر نمایند.

بهادری جهرمی در خصوص نحوه حمایت دولت از هنرمندان، گفت: یکی از محورهای حمایتی دولت حوزه کسب و کار و اشتغال به ویژه کسب و کارهای خانگی است که در بخش ارائه مجوز، تسهیل صدور مجوز در دستور کار دولت نهاده شده است و رئیس جمهور برای تسهیل صدور مجوزها مهلت مقرر نموده اند تا هر کسی که می خواهد کاری را آغاز کند به سهولت کار خود را آغاز کند.

ایجاد بازار فروش برترین حمایت از توانیابان است

سخنگوی دولت اضافه کرد: تأمین تسهیلات بانکی و ایجاد بازار فروش از دیگر حمایت های دولت است. در دولت بخشنامه هایی به بخش های مختلف داده شده که وقتی بخش های دولتی می خواهند هدایایی تهیه نمایند مکلف هستند از مجموعه های تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد این اقلام را تهیه نمایند. ایجاد بازار برای این محصولات برترین یاری به هنرمندان توانیاب است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر هستید سخنگوی توانیابان در هیئت دولت باشید و احتیاجهای آنها را به هیئت دولت منتقل کنید؟ گفت: افتخار من است که اگر بتوانم سخنگوی توانیابان باشم. اساساً کاری که به سخنگوی دولت واگذار شده فقط این نیست که سخنگوی دولت نسبت به مردم باشد، بلکه یکی از کارویژه هایی که برای من تعریف شده و خود من هم نسبت به آن نگاه جدی دارم این دستور رئیس جمهور است که باید زبان گویای مردم در جلسات عالی دولتی و کشوری باشم و سعی می کنم همواره پیام رسان مناسبی باشم و در حد توانیم پیام این نمایشگاه و سخنانی که توانیابان داشتند را به هیئت دولت منتقل می کنم.

احسان عسکری مشاور و مدیرکل دفتر حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگری از نمایندگان مجلس نیز از این نمایشگاه بازدید و حمایت خود را از توانیابان اعلام کردند.

گفتنی است، مراسم اختتامیه و اعلام برندگان دومین دوره جشنواره همام که به همت خیریه متوسلین به امام رضا(ع) برگزار شده است، عصر امروز در برج میلاد برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2141

به "وزیر آموزش وپرورش: محرومیت ها محدودیت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش وپرورش: محرومیت ها محدودیت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید