نمایشگاه نقاشیچهل نمایشگاه، چهل شهر در گرگان افتتاح شد

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه نقاشی هنرمعاصر ایران با عنوان چهل نمایشگاه، چهل شهر شامگاه چهارشنبه در نگارخانه موسسه فرهنگی میرداماد گرگان افتتاح شد.

نمایشگاه نقاشیچهل نمایشگاه، چهل شهر در گرگان افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم اظهار کرد: این نمایشگاه به همت و همدلی مرکز هنرهای تجسمی کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، انجمن هنرهای تجسمی استان گلستان، حوزه هنری استان گلستان و موسسه فرهنگی و کتابخانه میرداماد گرگان برپا شد.

عادله کشمیری هدف از برپایی این نمایشگاه را گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی و به نمایش گذاشتن نمایه ای از دغدغه های هنرمندان نقاش، پس از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی مطرح نمود و گفت: برپایی این نمایشگاه فرصتی برای تماشای منتخبی از بهترین آثار هنرمندان طی چهار دهه گذشته در قالب های کلاسیک و انتزاعی است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه تصویری از آثار هنرمندانی چون هانیبال الخاص، ایرج اسکندری، حبیب الله صادقی، احمد اسفندیاری، جلال شباهنگی، منوچهر معتبر و ایرج کریم خان زند به نمایش در خواهد آمد.

این نمایشگاه از تاریخ 17 لغایت 24 بهمن ماه در دو نوبت صبح از ساعت 10 الی 13 و عصر 16 الی 19 در معرض دید عموم خواهد بود.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه از کتاب دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر رونمایی شد، در این کتاب آثار هنرمندانی چون محمدرضا کیوانفر، مریم زندی، محمدرضا عباسپور، صالح زنگانه، عبدالحمید زنگانه، حجت صبور، حمیدرضا فرخی، نبی الله مصدق، جواد عظیمی، مهرنوش اسکندری و سلیمه قزل به تصویر کشیده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 161

به "نمایشگاه نقاشیچهل نمایشگاه، چهل شهر در گرگان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه نقاشیچهل نمایشگاه، چهل شهر در گرگان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید