نسل جدید مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه اختصاصی M1 معرفی گردید

به گزارش بوستان گفتگو، اپل دقایقی قبل در جریان مراسم One More Thing، در کنار مک بوک ایر و مک مینی، از نسل جدید مک بوک پرو 13 اینچی رونمایی کرد که از تراشه اختصاصی M1 بهره می برد و به غیر از این موضوع، تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارد. از آنجایی که مک بوک پرو عمدتا توسط افراد حرفه ای استفاده می گردد، بهره گیری آن از تراشه M1 نشان می دهد که این تراشه در زمینه های مختلف حرف زیادی برای گفتن دارد.

نسل جدید مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه اختصاصی M1 معرفی گردید

طبق اعلام اپل، این لپ تاپ با قیمت پایه 1299 دلار راهی بازار می گردد و مجهز به سریع ترین هسته های پردازنده و سریع ترین پردازنده گرافیکی یکپارچه با تراشه است. اپل می گوید این مک بوک پرو تازه نفس نسبت به نسل قبلی در زمینه عملکرد 2.8 برابر سرعت بیشتری دارد و و در حوزه گرافیک هم تا 5 برابر سرعت بیشتری به ارمغان می آورد. روی هم رفته، اپل مدعی شده که این لپ تاپ در مقایسه با پرفروش ترین لپ تاپ های ویندوزی هم رده خود، 3 برابر سریع تر است.

این لپ تاپ مانند مک بوک ایر همراه با جدیدترین نسخه macOS به نام macOS 11 Big Sur به دست کاربران می رسد که این نسخه جدید برای تراشه M1 به طور کامل بهینه سازی شده است. ضمناً برخلاف مک بوک ایر، این لپ تاپ از فن بهره می برد و از دیگر ویژگی های آن می توانیم به تعبیه تاچ بار در بخش فوقانی کیبورد و همچنین وجود دو پورت تاندربولت 3 اشاره کنیم که در سمت چپ لپ تاپ قرار گرفته اند.­

به لطف این تراشه مبتنی بر معماری Arm، باتری نسل جدید مک بوک پرو 13 اینچی برای وب گردی تا 17 ساعت و برای پخش ویدیو تا 20 ساعت دوام می آورد. اپل می گوید این یعنی کاربران با 10 ساعت عمر باتری بیشتری روبرو هستند که بیشترین عمر باتری در بین لپ تاپ های مک بوک محسوب می گردد.

همان طور که گفتیم، قیمت پایه این لپ تاپ 1299 دلار است که با پرداخت این مبلغ مدل مبتنی بر 256 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت حافظه رم نصیب کاربران می گردد. همچنین کاربرانی که خواهان بهره گیری از 512 گیگابایت حافظه هستند، می توانند مبلغ 1499 دلار را بپردازند.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1407

به "نسل جدید مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه اختصاصی M1 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل جدید مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه اختصاصی M1 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید