مطالعه کتاب هایی برای شناخت بهتر حضرت محمد (ص)

به گزارش بوستان گفتگو، یکی از مفید ترین و قدیمی ترین راه های شناخت رفتار و سیره پیامبر (ص) ، خواندن و مطالعه کتاب های معتبر و الگو گیری از ایشان است

مطالعه کتاب هایی برای شناخت بهتر حضرت محمد (ص)

به گزارش خبرنگاران ، هفدهم ربیع الاول میلاد با عظمت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بهانه ای شد تا کتاب های بسیار زیبا ، آموزنده و مفید را در مورد زندگی حضرت محمد (ص)، به شما معرفی کنیم و امیدواریم که با این مطلب در انتخاب کتاب های ارزشمند و پیشرفت در زندگی شما ، کمکی کرده باشیم.

رمان محمد (ص) نوشته ابراهیم حسن بیگی

محمد، رمانی پیرامون زندگی پیامبر اسلام(ص) است. این کتاب، نوشته ابراهیم حسن بیگی، در 288 صفحه توسط انتشارات مدرسه منتشر شده است. داستان این رمان اینست که ، شخصی یهودی که در رمان به عنوان یک دانشمند معرفی می گردد از طرف شورای عالی یهود مأمور می گردد به سمت پیامبر اسلام گرایش پیدا کرده و یا او را کشته یا عقایدش را به چالش بکشد.

کتاب سیری در سیره نبوی

سیری در سیره نبوی مجموعه ای از چند مقاله و سخنرانی استاد شهید مرتضی مطهری طی سال های 1346-1348 است. این کتاب دارای سه بخش است . بخش اول که دیباچه نام گرفته است شامل دو مقاله تحت عنوان های دعوت های سه بعدی و موج اسلامی به قلم شهید استاد مرتضی مطهری است. بخش دوم که قسمت اصلی کتاب می باشد مشتمل بر هشت سخنرانی استاد شهید تحت عنوان سیره نبوی است که در ایام فاطمیه سال 1396 هجری قمری مطابق با فروردین 1354 هجری شمسی در مسجد جامع بازار تهران ایراد شده است.بخش سوم این کتاب که ضمیمه نام دارد، شامل از یک سخنرانی و ترجمه صد سخن از پیامبر اسلام (ص) می باشد.

رمان آنک آن یتیم نظر کرده

کتاب آنک آن یتیم نظر کرده حاصل تحقیقات محمدرضا سرشار است و زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص) را در قالب داستانی و به لحنی شاعرانه بیان می کند . داستان کتاب آنک آن یتیم نظر کرده از کمی قبل از تولد پیامبر اکرم (ص) آغاز شده و ماجرای زندگی آن حضرت را تا خاتمه هجرت عده ای از مسلمانان به حبشه در بر می گیرد. این کتاب از جایی آغاز می گردد که پیامبر اکرم (ص) به دست زنی به نام حلیمه سپرده می گردد تا کودکی خود را در آن قبیله و دور از آب و هوای نامطلوب مکه سپری سازد. کتاب با شرح برکت زندگی حلیمه و قبیله او ادامه می یابد. شرح چگونگی بازگشت کودک به مکه نیز خاتمه بخش این روایت از کودکی پیامبر (ص) است.

سه کاهن

کتاب سه کاهن، با موضوعی خاص، به قلم مجید قیصری یک روز از زندگی پیامبر اکرم (ص) در سن چهار سالگی را بازگو می کند. داستان سه کاهن به یک روز از زندگی پیامبر اکرم (ص) در سن چهار سالگی بازمی گردد. در این داستان حلیمه دایه پیامبر در تلاشی قابل توجه، سعی دارد تا جان پیامبر را از گزند کاهنانی نجات دهد که می خواهند بر اساس نشانه های ظاهری پیامبر خاتم (ص)، وی را در کودکی از بین ببرند.

فروغ ابدیت

فروغ ابدیت تحلیلی است کامل از زندگی پیامبر اکرم (ص). کتابی تاریخی به زبان فارسی اثر جعفر سبحانی تبریزی که به زندگانی پیامبر اکرم (ص) می پردازد. نویسنده بیان داشته در این کتاب ، به بیان وقایع مهم و حوادثی که آموزندگی بیشتری دارند پرداخته شده و از تفصیل و بیان رویداد های جزئی خودداری شده است. همچنین نویسنده گفته این کتاب با مدارک تاریخی شیعه منطبق بوده و از افسانه ها و خرافاتی که با تاریخ زندگی پیامبر اسلام آمیخته شده، خالی است.

همچنین مطالعه کتابهای قاف و محمد رسول الله (ص) که با موضوع زندگی پیامبر اکرم(ص) مدتی قبل در همین سایت معرفی شد به شما پیشنهاد می گردد

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1395

به "مطالعه کتاب هایی برای شناخت بهتر حضرت محمد (ص)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه کتاب هایی برای شناخت بهتر حضرت محمد (ص)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید