مسکن مهر پردیس مقرون به صرفه شد

به گزارش بوستان گفتگو، تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید به علت عرضه بالای مسکن مهر در شهر نو پردیس قیمت مسکن در ماه های اخیر در این منطقه کاهش یافته است.

مسکن مهر پردیس مقرون به صرفه شد

به گزارش خبرآنلاین ،حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه با بیان اینکه مشکل اصلی کمبود مسکن در کشور در کلانشهرهاست، گفت: شهرهای تازه می توانند به اسم سوپاپ اطمینان ساخت و ساز مسکن در کلانشهرها عمل نمایند.

اجازه افزایش قیمت مسکن مهر را نداده ایم

طاهرخانی با بیان اینکه در حال حاضر به هیچ اسم اجازه افزایش قیمت تمام شده مسکن مهر را نداده ایم، گفت: در سال های گذشته سعی نموده ایم هیچ افزایش قیمتی در واحدهای مسکن مهر نداشته باشیم و البته در تعدادی از استان ها تعدیل مسکن از سوی شورای مسکن آن استان اجرا شده است، اما این اتفاق را متوجه متقاضیان نکردیم و با توجه به مجوزی که در قانون بودجه سال جاری داشته ایم ، عموماً در مراحل آماده سازی و محوطه سازی قرار دارند که از سوی خود شرکت عمران شهرهای تازه تأمین اقتصادی می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان نمود: شرکت عمران شهرهای تازه سعی نموده متقاضیان مسکن مهر در شهرهای تازه به ویژه در یکی دو سال اخیر متوجه افزایش قیمت نشوند و این درحالی است که ما در سال های اخیر شاهد افزایش قیمت فوق العاده ای در حوزه ساخت و ساز بوده ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه بعلاوه درباره قیمت مسکن در شهر تازه پردیس بیان نمود: بر اساس گزارش هایی که به من ارائه شده، به علت عرضه بالایی که در مسکن مهر شهر تازه پردیس داریم، با کاهش قیمت مسکن در ماه های اخیر روبه رو شده ایم.

طاهرخانی اظهار کرد: این کاهش قیمت در همه فازهای پردیس قابل مشاهده است و واحدهایی که یک میلیارد تومان بوده، به 850 میلیون تومان کاهش یافته است؛ و یکی از مهم ترین دلایل سرعت گرفتن فرآیند تحویل و فروش اقساطی مسکن مهر در همه فازهای پردیس بوده است.

خانه های خالی مسکن مهر هم مشمول اقتصادیات می شوند

او با بیان اینکه بر اساس آمارگیری دقیقی که داشته ایم، به این نتیجه رسیده ایم که میانه خانه های خالی در این شهر تازه، تفاوت معناداری با شهرهای عظیم ندارد و نمی توان گفت تعداد خانه های خالی در پردیس بسیار بالاست، اضافه نمود: در حال حاضر بعضی خانواده ها واحد مسکونی مهر خود در پردیس را تحویل گرفته اند، ولی آن را به بازار فروش یا اجاره عرضه ننموده اند که در نتیجه مشمول قانون اقتصادیات بر خانه های خالی خواهند شد و تفاوتی از این نظر با سایر شهرها دارد.

طاهرخانی شرح داد: یک وجه دیگر خالی بودن واحدهای مسکونی در پردیس این است که متقاضی حاضر به تحویل گرفتن واحد خود نیست این موضوع در پرند و هشتگرد شدیدتر است، حتی بعضی از آن ها بر اساس لیست قیمت های زمان نام نویسی بدهکارند و رقم بدهی های آن ها در حد 3 تا 4 میلیون تومان است، اما حاضر به پرداخت این ارقام و تحویل واحد خود نیستند؛ بعضی هم درگیر دلالی هستند؛ به طور مثال فردی 30 تا 40 واحد در دست فروش دارد و منتظر است برای واحدهای در اختیار گرفته، مشتری پیدا کند و پس از انجام تشریفات نقل و انتقال ملک، اقدام به فروش اقساطی و صدور دفترچه اقساط کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بین اینکه با بانک مسکن به این تصمیم رسیده ایم تا برای این دسته از افراد که حاضر به تحویل واحد خود نیستند، نرخ سود یارانه ای تسهیلات مسکن مهر را به نرخ سود شورای پول و اعتبار (18 درصد) تبدیل کنیم، اضافه نمود: در حال حاضر اجازه انجام اقدامات قضائی را برای متقاضیانی که حاضر به تحویل گرفتن واحد مسکن مهر نیستند، به شرکت های عمران تابعه داده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه واگذاری شهرک سازی به شرکت عمران شهرهای تازه به اسم یکی از کارنمودهای تازهشرکت عمران شهرهای تازه است، اضافه نمود: ساخت 40 شهرک در کشور در مرحله مکان یابی واقع شده است؛ مطالعات مکان یابی همه این 40 شهرک به انتها رسیده است و عمدتاً قرار است در اراضی دولتی و ملی احداث شوند.

ساخت یک میلیون واحد مسکونی دولت سیزدهم در قالب شهرک سازی

طاهرخانی تاکید نمود: ساخت شهرک های مورد نظر کمترین آسیب های زیست محیطی دارد و از نظر تأمین خدمات زیر بنایی و روساختی با مسائل کمتری نسبت به شهرهای تازه روبه رو هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: هفته گذشته ساخت یک شهرک 460 هکتاری در اطراف سنندج به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید که با توجه به کمبود شدید زمین در سنندج و افزایش ناگهانی قیمت مسکن در این شهر، یاری عظیمی به رفع این مشکل خواهد نمود؛ این شهرک امکان اسکان 28 هزار نفر را فراهم خواهد نمود.

طاهرخانی با بیان اینکه مجوزهای استانی ساخت شهرکی در نزدیکی اردبیل صادر شده و منتظر صدور مجوز شورای عالی شهرسازی هستیم، اضافه نمود: در همه کلانشهرهایی که مشکل حاد کمبود مسکن داریم با جانمایی شهرک های تازه رفع خواهد شد. به جز اصفهان که نیازی به ساخت شهرک نبود و ظرفیت خالی در دو شهر تازه بهارستان و شهر مجلسی وجود دارد.

ساخت یک میلیون واحد مسکونی دولت سیزدهم در شهرک ها

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه با بیان اینکه ساخت سه شهرک در استان تهران برنامه ریزی شده است، گفت: فرایند صدور مجوز احداث این شهرک ها در مراحل مختلف قرار دارند به اسم مثال هم در شرق و هم در جنوب غرب تهران مکان یابی ساخت این شهرک ها اجرا شده و باید به تصویب شورای عالی شهرسازی برسد.

او یادآور شد: پس از صدور مجوز شورای عالی شهرسازی، مساحت این شهرک ها و سقف جمعیت پذیری آن ها اعلام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: شهرک ها مزایایی نسبت به شهرهای تازه دارند از جمله اینکه زیرساخت های آن ها قابل دسترس تر است؛ مشکل حمل و نقل میان شهرک با شهر مادر مانند شهرهای تازه نیست؛ نزدیکی آن ها به کلانشهر، جذابیت بیشتری را نسبت به شهرهای تازه ایجاد نموده است. قرار است بخشی از این یک میلیون مسکنی که دولت سیزدهم وعده ساخت آن را داده به این شهرک ها منتقل شوند

طاهرخانی در ادامه به آخرین شرایط متروی شهر تازه هشتگرد اشاره نمود و گفت: سیگنالینگ این خط به طور کامل به انتها رسیده است ضمن اینکه ایستگاه کوهسار در میانه جهت کرج به هشتگرد احداث و بهره برداری شده است اما از اواخر مهرماه وارد مدار مسافرگیری می گردد. در نزدیکی این ایستگاه، صنایع و کارخانه های عظیمی واقع شده است که به افزایش مسافران این خط یاری شایانی خواهد نمود.

او ادامه داد: اولویت بعدی ما احداث خط مترو شهر تازه بهارستان به اصفهان است. این پروژه پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی داشته و امیدواریم تا انتها سال جاری این جهت ریلی 15 کیلومتری به بهره برداری برسد؛ افتتاح این خط مترو یاری عظیمی به بازار مسکن اصفهان و انتقال جمعیت به شهر تازه بهارستان خواهد نمود. این در حالی است که هنوز هم بعضی منطقه ها اصفهان به مترو وصل نیست ولی شهر تازه بهارستان با خط 15 کیلومتری به مترو این کلانشهر متصل می گردد.

مشکل مجوز زیست محیطی پردیس رفع شده است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه به شروع احداث مترو شهر تازه پردیس به تهران اشاره نمود و گفت: به زودی ساخت این خط شروع خواهد شد؛ در حال حاضر مشکل مجوز محیط زیستی رفع شده و منتظر تکمیل فرایند تأسیس شرکت از سوی قرارگاه خاتم به اسم سرمایه گذار این پروژه هستیم.

او درباره انتقاداتی که به این خط مترو در مورد آسیب های زیست محیطی آن وارد می گردد، شرح داد: 80 تا 90 درصد مترو پردیس از زیر زمین رد شده و از پارک ملی آن منطقه عبور نخواهد نمود. برای مشکل تخلیه نخاله های ساختمانی اجرای این پروژه هم شیوه نامه هایی که به محیط زیست آسیب نزند، تهیه شده است.

طاهرخانی گفت: سال گذشته آزادراه تبریز - شهر تازه سهند افتتاح شد که جذابیت خیلی خوبی به این شهر داد. این اتفاق سبب شد تا نرخ رشد جمعیت شهر تازه سهند به 24 درصد در سال برسد که به تکیه گاه اصلی حل معضل کمبود مسکن شهر تبریز تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1894

به "مسکن مهر پردیس مقرون به صرفه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکن مهر پردیس مقرون به صرفه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید