مروری بر حضور هولدینگ فناپ در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران
به گزارش بوستان گفتگو، نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران تنها رویداد تخصصی حوزه گردشگری داخلی است که در تقویم سازمان جهانی گردشگری (WTO) به ثبت رسیده و با حمایت و حضور وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و شرکت ها و نهادهای مرتبط از تاریخ 23 الی 26 بهمن 98 با هدف ارائه دستاوردها و آشنایی با توان و نوآوری فعالان صنعت گردشگری کشور و ظرفیت ها و زمینه های مختلف سفر برای گردشگران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید.
جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.
هولدینگ فناپ از سال 1395، مطالعات زیرساختی صعنت گردشگری را در سه حوزه نودهای حمل ونقل، اقامتگاه ها و جاذبه های گردشگری شروع کرد تا با شناسایی معضلات ذی نفعان و با تکیه بر توان فنی خود، راه کاری فناورانه جهت برطرف معضلات موجود که به نفع فعالان این حوزه و در نهایت بهبود تجربه سفر برای گردشگران باشد را ارائه دهد و به عبارتی زیرساخت زیست بوم گردشگری الکترونیک را بازآفرینی کند. فناپ در حوزه زیرساخت گردشگری چهار محصول B2B دارد و حالا از محصول جدید خود در حوزه B2C به نام روبین زی نیز رونمایی نموده است.
هولدینگ فناپ در سومین سال متوالی حضور خود در نمایشگاه گردشگری 98، مجموعه راه کارهای زیرساختی ابری خود تحت عنوان منظومه گردشگری فناپ را به نمایش گذاشت. منظومه گردشگری فناپ شامل هرمیناتک (Herminatech) نخستین نرم افزار ابری هتل داری، لاماسو (Lamasoo) و نت مایندر (NetMinder) سامانه های مرکزی رزرواسیون آنلاین آژانس و هتل و اَت رِز (AttRes) پلت فرم ابری فروش بلیت جاذبه های گردشگری ایران است که همگی با بهره گیری از زیرساخت های یکپارچه فنی و اقتصادی فناپ فراوری شده و به طور مستمر در حال توسعه هستند.
در گام نخست فناپ اولین نرم افزار هتل داری ابری ایران (Cloud PMS) با برند هرمیناتک (Herminatech) را جهت مدیریت اقامت گاه ها (هتل ها) ارائه داد؛ پس از ارائه هرمیناتک و برطرف نیازمندی در لایه اقامتگاه ها، به لایه رزرواسیون ورود کرد که نیازمند آن لاین سازی ارتباط آژانس و هتل بود.
درواقع پیش از این، ارتباط بین هتل ها و کانال های فروش (آژانس) به صورت آفلاین و به وسیله تلفن بود؛ به این معنا که مسافر برای رزرو اتاق خود با هتل یا آژانس تماس برقرار می کرد تا بتواند اتاق مدنظر خود را رزرو کند؛ حتا پلتفرم های آن لاین نیز به صورت دستی درخواست مسافر را ثبت می کردند و مرکز تماس آن ها با هتل مدنظر مسافر تماس تلفنی برقرار می کرد تا اتاق درخواستی را رزرو نمایند؛ این فرآیند دستی مسائل زیادی داشت و ممکن بود ناهماهنگی در رزرو اتاق اتفاق افتد.
به همین دلیل فناپ محصولات رزرواسیون آن لاین هتل را در حوزه B2B با نام های لاماسو و نت مایندر ارائه داد که ارتباط آنلاین بین هتل و آژانس را برقرار می نمایند. سامانه آن لاین رزرواسیون به نرم افزار هتل متصل می گردد و قیمت و ظرفیت لحظه ای اتاق را دریافت می نماید و به مسافر نمایش می دهد؛ مسافر نیز از این طریق می تواند در لحظه رزرو قطعی خود را ثبت و code voucher را دریافت کند؛ همچنین آژانس ها با مشاهده نرخ و ظرفیت های لحظه ای هتل ها می توانند مدیریت بهینه تری برای رزرو اتاق مشتری داشته باشند.
خب طبیعتا پس از یک اقامت لذت بخش، نوبت ثبت خاطرات ماندگار با جاذبه ها است. در حال حاضر مدل فروش بلیت جاذبه های گردشگری عموما به صورت دستی بوده و یا فاقد یکپارچگی فروش هستند و از کانال های متعدد، فروش انجام می گردد و همین امر باعث می گردد که آمار و گزارش فروش ها یک پارچه و شفاف نباشد و همچنین ارائه API فروش نیز از دیگر قابلیت هایی است که که پلت فرم ابری اترز به جهت برطرف معضلات برای صاحبان جاذبه های گردشگری فراهم می آورد.
محصولات فوق در گروه راه کارهای B2B گردشگری فناپ هستند و در نمایشگاه سال جاری، نخستین محصول B2C گردشگری فناپ تحت عنوان روبین زی رونمایی شد.
جدیدترین محصول ارائه شده از هولدینگ فناپ به نام روبین زی (سرواژه عبارات برو، ببین، زندگی کن)، راه نمای سفر برای گردشگر است.
برای مثال مسافری که قصد داشته باشد به اصفهان سفر کند، روبین زی اطلاعاتی از قبیل محل های اقامت، جاذبه های گردشگری، نوع وسیله حمل ونقل و نیز هزینه آن را در اختیار او قرار می دهد.
جهت آشنایی بیش تر با هر محصول و یا ارتباط با تیم گردشگری فناپ به وب سایت www.FanapTourism.com مراجعه فرمایید.
منبع: چمدان