طرح چاپ اسکناس 20 هزار تومانی روی میز بانک مرکزی، 50 هزار تومانی 2 سال بعد

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران : رئیس سازمان فراوری اسکناس و مسکوک بانک مرکزی از طرح جدید چاپ اسکناس 20 هزار تومانی اطلاع داد.

طرح چاپ اسکناس 20 هزار تومانی روی میز بانک مرکزی، 50 هزار تومانی 2 سال بعد

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران ، مجید صنیعی صبح امروز در نشست خبری که در بانک مرکزی برگزار گردید، به بیان اخباری در حوزه چاپ اسکناس پرداخت و گفت: کارخانه چاپ اسکناس دو طرح چاپ اسکناس 20 هزار تومانی و 50 هزار تومانی را به بانک مرکزی ارائه داده است که به محض دریافت مجوز از وزارت امور مالی و دارایی در سال 92 اسکناس 20 هزار تومانی به جریان خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که امکان چاپ همزمان دو اسکناس وجود ندارد ابتدا قرار شده اسکناس 20 هزار تومانی چاپ و در مرحله بعد که حدود دو سال طول می کشد اسکناس 50 هزار تومانی در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس سازمان فراوری اسکناس و مسکوک در باره شرایط مبادله ایران چک 50 هزار تومانی با نهایی شدن طرح های مذکور گفت: در صورتی که اسکناس 20 هزار تومان مجوز چاپ بگیرد همچنان ایران چک های 50 هزار تومانی در بازار در جریان خواهند بود و لزومی ندارد حتما از رده خارج شوند.

وی همچنین توضیح داد: جامعه هم اکنون نیازمند اسکناس درشت تر است باید ترتیب مراحل چاپ اسکناس طی گردد؛ ابتدا 20 هزار تومانی و سپس 50 هزار تومانی چاپ خواهد شد.

صنیعی تاکید نمود: به هیچ عنوان چک پول بانک ها به جریان نخواهد افتاد و بانکها دیگر نمی توانند چک مسافرتی و مواردی از این دست داشته باشند.

ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته است، چاپ اسکناس 5 هزار تومانی جدید

رئیس سازمان چاپ اسکناس و مسکوک با تاکید بر اینکه هم اکنون ارزش پول ملی در قیاس با سال 86 بشدت کاهش یافته است اضافه کرد: بر همین اساس بانک مرکزی علاوه بر چاپ اسکناس درشت تر در نظر دارد رفرم پولی را اجرا کند.

صنیعی درباره تامین اسکناس 10 هزار تومانی در بازار گفت: مسئله ای از نظر چاپ اسکناس 10 هزار تومانی نداریم؛ به همین دلیل در سال 90 تمام خودپردازها اسکناس 10 هزار تومانی را خواهند داشت.

وی از طرح دیگر بانک مرکزی برای تغییر تصویر پشت اسکناسهای 5 هزار تومانی اطلاع داد و گفت: از آنجا که طرح پشت اسکناس 5 هزار تومانی مربوط به ماهواره امید است و به دلیل آن مناسبت چاپ شد قرار است بانک مرکزی طرحی را به تصویب برساند که در صورت تحقق این امر از اردیبهشت ماه سال آینده اسکناس 5 هزار تومانی جدید چاپ خواهد شد.

صنیعی در ادامه هزینه فراوری اسکناس 10 هزار تومانی را برای بانک مرکزی بین 68 الی 70 تومان برای هر قطعه اعلام نمود و گفت: سال جاری حدود 600 میلیون قطعه اسکناس امحاء شده که هزینه امحای این اسکناس ها در هر قطعه 24-25 تومان بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 809

به "طرح چاپ اسکناس 20 هزار تومانی روی میز بانک مرکزی، 50 هزار تومانی 2 سال بعد" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرح چاپ اسکناس 20 هزار تومانی روی میز بانک مرکزی، 50 هزار تومانی 2 سال بعد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح چاپ اسکناس 20 هزار تومانی روی میز بانک مرکزی، 50 هزار تومانی 2 سال بعد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید