شهردار بندرعباس، هزینه سوء مدیریت خود در ماجرای تخریب خانه زن بندرعباسی را پرداخت کند

به گزارش بوستان گفتگو، عضو شورای شهر بندرعباس در مورد ماجرای تخریب خانه زن سرپرست خانوار بندرعباسی گفت: شهردار باید هزینه این سوء مدیریت خود را پرداخت کند، با دلجویی و پرداخت هزینه درمان نمی توان جراحت روحی و روانی کودکی که شاهد این صحنه ها بوده را جبران کرد.

شهردار بندرعباس، هزینه سوء مدیریت خود در ماجرای تخریب خانه زن بندرعباسی را پرداخت کند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، فاطمه جراره، عضو شورای شهر بندرعباس در مورد ماجرای تخریب خانه زن سرپرست خانوار بندرعباسی، ضمن اشاره به اینکه انتشار فیلم مربوطه احساسات عمومی را جریحه دار نموده، گفت: این نوع تخریب با دست اصولی نبوده و امکان خطرات احتمالی برای بچه ها، مادر و حتی پرسنل شهرداری وجود داشت.

عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: چگونه این افراد در زمان فریاد های ملتمسانه بچه ها و بیان اینکه فعلاً سرپناه ما را تخریب نکنید توانستند بی تفاوت باشند.

جراره توضیح داد: شهردار باید هزینه این سوء مدیریت خود را پرداخت کند، با دلجویی و پرداخت هزینه درمان نمی توان جراحت روحی و روانی کودکی که شاهد این صحنه ها بوده را جبران کرد.

شهرداری در زمان اجرای احکام باید شأن و حرمت افراد را حفظ کند

وی با تاکید بر اینکه شهردار باید بهای سوء مدیریت خود را بپردازد، بیان نمود: تخلفات زیادی از شهرداری به دستگاه قضایی رسیده و شهردار حتی مجبور به جا به جایی عده زیادی از همکاران خود شده است و تمرکز لازم برای اداره شهر را بیش از پیش از دست داده است.

رئیس سابق شورای شهر بندرعباس گفت: شهرداری و سایر دستگاه ها در مورد برطرف تصرف اراضی شهری و اطراف شهر باید اقدام نمایند، اما این به معنای برخورد ناشایست و زننده با مردم، آن هم در شرایط فعلی کشور که مردم و مسئولان همه درگیر شیوع ویروس کرونا هستند، نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری زمان مناسبی را برای برطرف تصرف انتخاب ننموده، اضافه کرد: شهرداری و یا هر دستگاه دیگری در زمان اجرای احکام باید شأن و حرمت افراد را حفظ نمایند.

جراره با تاکید بر اینکه باید مقدمات اجرایی به ویژه زمان مد نظر قرار می گرفت، بیان نمود: دادستان و دستگاه قضایی باید به این مسئله ورود و با متخلفان برخورد نمایند و این را در نظر داشته باشند که علت اصلی این ماجرا سوء مدیریت است نه رفتار چند مامور.

وی اظهار کرد: تعداد زیادی از پرسنل شهرداری به ویژه خدمات شهری افراد دلسوز و رنج کشیده هستند که مجبور به اجرای دستورات هستند، این موضوع نیز باید پیگیری و افراد متخلف شناسایی و مجازات شوند.

جراره با بیان اینکه برطرف تصرف باید با حضور مأمور مرد و زن و حکم قضایی صورت گیرد، اضافه کرد: برای این موضوعات باید شهرداری مجوز داشته باشد و البته بر اساس قانون پیش از ساخت مسکن نیز افراد باید مجوزات لازم را اخذ نمایند.

شهردار بندرعباس جوابگو باشد

وی توضیح داد: تجهیز و آموزش پرسنل شهرداری به عهده مسئول ارشد آن ها یعنی شهردار است؛ شهردار باید مقدمات را فراهم می کرد و باید جوابگوی این اتفاقات باشند.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: با عذرخواهی و پرداخت هزینه درمان نمی توان این گونه اقدامات را توجیه کرد، از این موضوع به راحتی نمی توان گذشت و امیدوارم همکاران ما در شورای شهر که دفعات قبلی با بنده و آقای بواشه همراهی نکردند در این خصوص وارد عمل شوند و کوتاه نیایند.

وی اضافه کرد: من احساس می کنم کنترل مدیریت شهری از دست شهردار خارج شده، شهردار باید به صحن شورا بیاید و پاسخ دهد چرا این امر رخ داده است و امیدوارم همکاران نیز از این سوء مدیریت به راحتی نگذرند و زمینه طرح سوال و استیضاح شهردار آماده گردد.

رئیس سابق شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه تصرفات غیرقانونی در اراضی ملی شهر و حاشیه شهر کار پسندیده ای نیست، اعلام نمود: خدمات رسانی به این افرادی که به صورت غیر قانونی اقدام به ساخت منازل مسکونی در اراضی ملی می نمایند، در صورت بروز حادثه و مواقع اضطراری مشکل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1430

به "شهردار بندرعباس، هزینه سوء مدیریت خود در ماجرای تخریب خانه زن بندرعباسی را پرداخت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار بندرعباس، هزینه سوء مدیریت خود در ماجرای تخریب خانه زن بندرعباسی را پرداخت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید