سپیدرود در بحران: آقای مالک رها کرد و رفت

به گزارش بوستان گفتگو، سپیدرود گرفتار تصمیمات لجبازانه و عجیبی شده و بعید است اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال قدرت مدیریت این بحران را داشته باشند.

سپیدرود در بحران: آقای مالک رها کرد و رفت

علی کریمی، مالک و سرمربی سپیدرود بعد از شکست مقابل پدیده، وقتی سپیدرود را در آستانه سقوط از لیگ برتر دید، تصمیم گرفت دیگر به رشت نرود و به مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان خبر کناره گیری اش را اعلام نمود. اما نکته عجیب این است که او هنوز رسمی و شفاف اعلام ننموده که روند این کناره گیری چگونه است و اگر دیگر قصد تیمداری ندارد، چگونه تیم را واگذار می نماید و تکلیف بدهی های به جا مانده از دوران مالکیت او چه خواهد شد. او چندین بازیکن جدید را به سپیدرود آورده و حتی بازیکنان خارجی استخدام نموده که شکایت هر کدام از آنها می تواند سپیدرود را دچار بحران های جدی کند.

درباره جدایی علی کریمی این یادداشت را بخوانید:

کریمی بماند یا برود؟ مسئله سپیدرود این نیست

تعطیلی تمرین دوشنبه سپیدرود تنها خبر روز از رشت بود و معلوم نیست اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال گیلان که مسئولان واگذاری سپیدرود در سالهای اخیر بوده اند، چه واکنشی در مقابل تصمیم علی کریمی خواهند داشت. علی کریمی در بحرانی ترین شرایط سپیدرود را رها نموده و در حالیکه تیم هنوز شانس بقا دارد، اما علی کریمی بی توجه به این شانس هرچند اندک، حاضر به ادامه کار در سپیدرود نیست. علی کریمی فقط سرمربی سپیدرود نبود که کناره گیری کند و یک مربی دیگر را جانشین او نمایند. او مالک باشگاه سپیدرود است و کناره گیری اش در این شرایط خاص سپیدرود در جدول می تواند منجر به سقوط این تیم گردد. علی کریمی در این فصل نتایج بسیار ناامیدنماینده ای با سپیدرود گرفت و با جابجایی نیم فصل نیز نتوانست وضعیت فنی تیمش را اصلاح کند. اما به رغم این نتایج ضعیف، با این تصور که او شاید بتواند در نقش مالک سر و سامانی به تیم بدهد، بسیار مورد حمایت نهاده شد و درباره عملکرد فنی او اغلب هیچ انتقادی مطرح نشد. علی کریمی اما خاتمه در میانه راه همه چیز را رها نموده و سپیدرود با این رفتار دچار مسائل متعددی شده است.

تنها اظهار نظر منتشر شده از علی کریمی همین چند جمله است: من تصمیمم را گرفتم و به همه بگویید با این کارها کوتاه نمی آیم. هر چه زودتر تکلیف فنی را تعیین نمایند تا به ضرر طرفداران و تیم نشده است.

این جملات معلوم نیست چه معنایی دارند؟ روشن شدن تکلیف کادر فنی تنها مسئله سپیدرود نیست. سپیدرود با کادر فنی گذشته اش تا هفته نوزدهم 12 امتیاز گرفته و هیچ کادر فنی دیگری شاید قادر نبود کمتر از این امتیاز جمع کند. توجه کنیم که اگر از استقلال خوزستان 6 امتیاز کسر نمی شد، سپیدرود یک امتیاز از قعرنشین فعلی هم کمتر داشت. اما مسئله سپیدرود مالکیت تیم، بدهی های انباشته و بدهی هایی است که در آینده گریبان تیم را خواهد گرفت. مسئله سپیدرود این است که در بدترین زمان ممکن با یک تصمیم از سوی علی کریمی به اوج بحران رسیده و معلوم نیست در هفته های آینده چه اتفاقاتی برایش رخ خواهد داد، آن هم در مقطعی از فصل که سپیدرود باید آخرین شانس هایش برای بقا را امتحان کند. علی کریمی اگر نمی خواست تیمداری کند، چرا در جابجایی نیم فصل تیم را رها نکرد که دست کم برای مالک فرضی و سرمربی فرضی شانس برای بقا و اصلاح فنی تیم بیشتر نباشد؟

سپیدرود گرفتار تصمیمات لجبازانه و عجیبی شده و بعید است اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال قدرت مدیریت این بحران را داشته باشند. چند دستگی بازیکنان تیم و مسائل اینچنینی نیز تیم را به حاشیه کشانده و در دوره علی کریمی نیز هرگز این بحران های درون تیمی حل نشده. حالا سپیدرود مانده و این بحران های خانمانسوز. آیا برای تیم ریشه دار و دوست داشتنی رشت امیدی باقی گذاشته اند؟ این سوال پاسخی ندارد.

9

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 180

به "سپیدرود در بحران: آقای مالک رها کرد و رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپیدرود در بحران: آقای مالک رها کرد و رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید