ساخت دستگاه فراوری اشعه UVC در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

به گزارش بوستان گفتگو، فناوران پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان پیروز به طراحی و ساخت دستگاه فراوری اشعه UVC برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها شدند .

ساخت دستگاه فراوری اشعه UVC در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران و به نقل از دانشگاه سمنان، عجمی، مدیر شرکت لیزر پرتوسازان و یکی از سازندگان دستگاه فراوری اشعه UVC در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه یکی از روش های استریل کردن محیط استفاده از تابش اشعه فرابنفش در محدوده UVC است گفت: جذب تابش UVC در محدوده 240 تا 280 نانومتر باعث پاره شدن زنجیره DNA و RNA شده به طوری که ویروس یا باکتری کشته یا به گونه ای غیبرطرفال می گردد که قادر به تکثیر نخواهد بود.

عجمی گفت: این دستگاه دارای تابش با طول موج 254 نانومتر با توان جرم کُشی بالا است و پارامتر های آن از قبیل ولتاژ، جریان و دما به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که بیش از 90 درصد تابش آن روی طول موج 254 نانومتر است و باعث استریل شدن سطوح و نابودی ویروس کووید 19 می گردد.

رضا کی پور، معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز گفت: فناوران شرکت لیزر پرتو سازان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با مدیریت دکتر علی اصغر عجمی عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان، با همکاری شرکت صنایع فراوریی ریز نگار قومس مستقر در شهرک صنعتی سمنان، پیروز به ساخت این دستگاه شدند.

کی پور با بیان اینکه این دستگاه می تواند باکتری ها و ویروس ها را از بین برده و غیبرطرفال کند، گفت: در حال حاضر منابع تابش UV به علت شیوع ویروس کرونا کمیاب شده و کشور های معدود سازنده، تمام فراوری خود را صرف استفاده داخلی می نمایند و واردات آن نیز بسیار سخت شده است.

این مقام مسئول به افزایش قیمت منابع تابش UV هم اشاره و خاطر نشان کرد: این محصول می تواند گام مهمی در برطرف مسائل ناشی از بحران کرونا در کشور محسوب گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1082

به "ساخت دستگاه فراوری اشعه UVC در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه فراوری اشعه UVC در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید