زندگی وسط اتوبان!

به گزارش بوستان گفتگو، با شدت گرفتن تورم در سال های اخیر که منجر به افزایش سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات شده است بعضی افراد از طبقات آسیب پذیر جامعه جایی برای زندگی و دسترسی به مواد غذایی سالم و بهداشتی را ندارند.

زندگی وسط اتوبان!

در شهر تهران بسیاری از این دسته افراد که اغلب به اعتیاد نیز دچار هستند، در جوی های زیر اتوبانها سکونت میکنند. هر چند ماه یک بار این منطقه ها به وسیله نیروی انتظامی پاکسازی می گردد اما به علت عدم امکان برقراری یک شرایط حداقلی سکونت برای این دسته از افراد، پس از چندهفته کلونی های آنان دوباره شکل میگیرد از سوی دیگر آنها به دلایل مختلف اقتصادی، اخلاقی و ... در گرمخانه های شهرداری ساکن نمی شوند، لذا اقدامات تکراری گذشته همانند پاکسازی و دستگیری موقت بی خانمان ها چاره کار نیست و اقدامات از این قبیل از جمله پیشنهاد پوشاندن کت و شلوار بر تن این افراد که از سوی رییس سابق شورای شهر تهران مطرح شده بود صرفا به پاک کردن صورت مسئله منجر می گردد.

به نظر میرسد باید نهادهای مسئول دست به دست هم دهند و با یاری های هدفمند و نتیجه بخش به جای برخوردهای قهری، برای برطرف مسائل این قشر که روز به روز به تعداد آنان افزوده می گردد، قدمی بردارند.

این عکسها در غرب شهر تهران ثبت شده است.

عکاس: محمد مهیمنی

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2199

به "زندگی وسط اتوبان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی وسط اتوبان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید