روستای باریکان یکی از روستاهای دیدنی استان البرز است

به گزارش بوستان گفتگو، سیری در ایران/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، روستای باریکان یکی از روستاهای دیدنی استان البرز است.

روستای باریکان یکی از روستاهای دیدنی استان البرز است

روستای باریکان طالقان روستایی از توابع بخش مرکزی طالقان واقع در استان البرز می باشد. ساکنان روستای باریکان از قوم تات هستند و به زبان تاتی صحبت می کنند. مصالح بناها در معماری قدیم باریکان همانند قرون متمادی قبل از آن عبارت بود از خشت در ابعاد مختلف (کاهگل و تیرهای چوبی). خانه های روستا رو به جنوب قرار داشت و به استثنای منزل مرحوم کربلایی فتحعلی باریکانی عموما در یک طبقه احداث شده بودند. بطور معمول هر واحد مسکونی از دو قسمت مجزای و معمولا همجوار مسکونی و دامداری تشکیل میشد.

دهکده باریکان در زمره روستاهای میانه منطقه طالقان محسوب می شود و دارای مزارع چندان وسیعی نیست. اما با این وصف در گذشته ای نه چندان دور کشاورزی مهمترین محل درآمد محسوب میشد. مهاجرت اهالی به تهران و کرج که از حدود 50 سال قبل آغاز شده ، کشاورزی و باغداری را به حداقل کاهش داده است. هم اکنون دامداری کاملا منسوخ شده و همچنین غیر از معدودی از مزارع آبی و باغ، کشت دیم به کلی متوقف شده است. در آخرین سرشماری سال 1395، جمعیت باریکان 209 نفر بوده است. باریکانی نام فامیلی اکثریت منسوبین به باریکان بوده و باریکان از نظر طایفه ای دارای چهار شاخه اصلی به نامهای شاه مراد، میرزا، یوسف و قدم می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2222

به "روستای باریکان یکی از روستاهای دیدنی استان البرز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای باریکان یکی از روستاهای دیدنی استان البرز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید