راهنمای خرید برترین دستگاه تصفیه آب خانگی

به گزارش بوستان گفتگو، امروزه تصفیه آب خانگی و دستگاهی که قادر باشد در خانه آب را تصفیه کند به یکی از نیازهای ضروری زندگی تبدیل شده است. آب آشامیدنی ناسالم با بیمار شدن بدن انسان رابطه مستقیم دارد.

راهنمای خرید برترین دستگاه تصفیه آب خانگی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام هیراب سان، انواع بیماری هایی که به وسیله آب ناسالم به انسان منتقل می گردد در جهان شناخته شده که اثرات زیان باری بر جای گذاشته است؛ تا جایی که در بعضی موارد آب آلوده موجب مرگ انسان ها شده است.

هرچه بیشتر در خصوص رسیدن آب سالم به بدن خود حساس باشیم بیشتر ضامن سلامتی خود بوده ایم.

این روزها در کنار تهیه اقلام ضروری برای زندگی خرید تصفیه آب خانگی نیز اضافه شده است که این مورد می تواند بخش وسیعی از سلامتی ما را تضمین کند.

آب آشامیدنی تمیز نعمت بزرگی است که متأسفانه در جهان از هر 9 نفر یک نفر از آن محروم هستند! در کل جهان بیش از 2.5 میلیون نفر بدون امکانات بهداشتی کافی زندگی می نمایند...

این روزها در شهرهای مدرن سیستم های پاکسازی و تصفیه آب به شکل پیشرفته و مکانیزه راه اندازی شده اند. در شهرهای مدرن آب پاکیزه به وسیله لوله کشی شهری به خانه ها منتقل می گردد.

اما باز هم ممکن است آبی که به دست مصرف نماینده می رسد کاملاً پاک نباشد و مقداری از ناخالصی ها و آلودگی ها هنوز به جای مانده باشد. اینجاست که دانشمندان به فکر اختراع دستگاه تصفیه آب خانگی افتادند.

هر خانواری با خرید تصفیه آب در منزل می تواند سالم بودن آب آشامیدنی و سلامت بدن خود را تضمین کند. امروزه مدل های مختلفی از این دستگاه ها با کیفیت های گوناگون در جهان وجود دارد.

برترین نوع این دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران دستگاهی است که از روش اسمز معکوس(Reverse Osmosis) برای آلودگی زدایی آب استفاده می نماید.

در ادامه شرحاتی کوتاه درباره قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی و مراحل این دستگاه را شرح می دهیم. سپس به بیان برترین روش تصفیه آب با نام روش اسمز معکوس خواهیم پرداخت.

دستگاه تصفیه آب خانگی از قطعاتی تشکیل شده است؟

دستگاه های تصفیه آب متشکل از قطعاتی هستند که در بین تمامی آن ها مشترک است. این قطعات شامل شیر ورودی، اتصالات پلاستیکی کوئیک فیتینگ، هوزینگ، شاسی و شیرهای پرشر و لوپرشر می باشد.

تمامی دستگاه های تصفیه آب شیر برقی و ترانس و پمپ دارند. همچنین مجهز به شلنگ، گیج فشار روغنی، ممبران، فیلتر و مخزن تحت فشار نیز هستند.

فرایند کار دستگاه تصفیه آب خانگی چگونه است؟

پس از خرید تصفیه آب خانگی باید با طرز کار این دستگاه نیز آشنا باشید. کافی است شیر ورودی دستگاه را باز کنید تا آب آشامیدنی از لوله کشی وارد شیلنگ شوند و دستگاه وارد فرایند تصفیه گردد.

تصفیه آب خانگی در مرحله اول و به آسانی تمامی املاح و مواد موجود در آب را حذف می نماید. این آلودگی ها شامل گل و لای و املاحی هستند که ممکن است به بدن آسیب برسانند.

انسان ها ممکن است به علت وجود ناخالصی ها موجود در آب دچار بیماری هایی مانند سنگ کلیه شوند. که عوارض بسیار بدی دارد. پس از حذف مواد درشت دستگاه در مراحل بعدی تصفیه مواد ریزتر موجود در آب را تصفیه می نماید. به این ترتیب موادی مانند کلر و غیره از آب حذف می شوند.

در مرحله بعد مواد ریزتر، با اِعمال فشار زیاد به وسیله ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی از بین رفته که آب پاک و خالصی را تحویل می دهد.

تصفیه آب خانگی با روش اسمز معکوس چیست؟

تصفیه آب خانگی به وسیله روش اسمز معکوس به صرفه ترین و بهداشتی ترین روش تصفیه آب است. اسمز معکوس یا همان (RO) یک فرآیند تصفیه آب جداسازی غشایی است که در آن آب تغذیه در امتداد سطح غشاء تحت فشار جریان می یابد.

آب تصفیه شده در غشا نفوذ می نماید و جمع آوری می گردد. در حالی که آب غلیظ، حاوی مواد محلول و حل نشده ای است که از غشاء جریان نمی یابد، به زهکش تخلیه می گردد.

الزامات کلیدی فرآیند اسمز معکوس (RO) غشاء و آب تحت فشار است. سایر الزامات شامل پیش تصفیه برای حذف ناخالصی های معلق و کربن برای حذف کلر (به غشاء آسیب می زند)

بیشتر غشاها 90-99+ درصد ناخالصی های محلول را بسته به ناخالصی و ترکیب آب حذف می نمایند. همچنین آب آشامیدنی که با روش اسمز معکوس تصفیه شده است عاری از حدود 90 تا 99.99 درصد ناخالصی ها می باشد.

سیستم های اسمز معکوس (RO System) نمک ها، میکروارگانیسم ها و بسیاری از مواد آلی با وزن مولکولی بالا را حذف می نمایند. ظرفیت سیستم به دمای آب، کل مواد جامد محلول در آب خوراک، فشار عملیاتی و بازیابی کلی سیستم بستگی دارد.

قیمت تصفیه آب خانگی

مدل های مختلفی از دستگاه های تصفیه آب خانگی در بازار وجود دارند و قیمت تصفیه آب خانگی در مدل های مختلف، فرق دارد و این تفاوت به علت جنس قطعات و بدنه دستگاه می باشد. آغاز قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی از حدود 2 میلیون تومان می باشد .

در حال حاضر برترین و معتبرترین برند دستگاه های تصفیه آب خانگی در ایران برند آکواجوی می باشد.

آکواجوی به وسیله شرکت هیراب سان(اولین وارد نماینده دستگاه های تصفیه آب خانگی در ایران) به بازار عرضه می گردد و طی بیش از 18 سال فعالیت خود دارای بیش از 500 نمایندگی فعال در سراسر کشور می باشد.

همچنین تمامی دستگاه های تصفیه آب آکواجوی دارای 3 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش همچنین ارسال و نصب رایگان هستند که خیال مشتریان خود را از بابت کیفیت دستگاه ها راحت می نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2001

به "راهنمای خرید برترین دستگاه تصفیه آب خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین دستگاه تصفیه آب خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید