مقایسه نیسان ایکس تریل با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو

به گزارش بوستان گفتگو، محصولات نیسان در طراحی داخلی جزء برترین های جهان به حساب می آیند. ایکس تریل هم از این قاعده مستثنی نیست. این ویژگی مثبت در کنار سایر ویژگی ها، این خودرو را رقیب خودروهایی چون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو نموده است. در این مقاله، به مقایسه نیسان ایکس تریل با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو می پردازیم.

مقایسه نیسان ایکس تریل با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو

مقدمه ای بر مقایسه نیسان ایکس تریل

از نکات مثبت رانندگی با نیسان ایکس تریل راحتی فوق العاده سرنشینان جلو و عقب و سیستم تعلیق بسیار نرم آن است. علاوه بر این، فضای باکیفیت کابین هم این خودرو را به گزینه ای مناسب برای استفاده روزانه و سفرهای خانوادگی تبدیل نموده است.

نیسان ایکس تریل از توانایی های نسبی آفرود برخوردار است. این خودو یکی از برترین شاسی بلندهای موجود در بازار ایران است که عملکرد فنی و کیفیت سواری و ساخت بسیار خوبی دارد. درمقابل، رقبایی چون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو یکی از برترین گزینه ها به شمار می رود.

نیسان ایکس تریل از نمای روبه رو

مقایسه نیسان ایکس تریل با هیوندای سانتافه

هر دو خودرو از نظر طراحی ظاهری با استفاده از عناصر خاص شرکت فراوری کننده خود، ویژگی های منحصربه فردی دارد. جلوپنجره ذوزنقه ای و بزرگ هیوندای روی سانتافه هم مثل بقیه خودروهای این شرکت، خوب نشسته و ترکیب آن با چراغ های کشیده و دماغه صاف خودرو، نشان از چهره ای مجذوب کننده و باشکوه است. ایکس تریل هم با جلوپنجره U شکل که امضای نو خودروهای نیسان است، اصالت خانوادگی خود را به رخ می کشد. این خودرو با خطوط و منحنی هایش چهره سرکشی به خود گرفته است.

در نمای کناری، خودروی کره ای خطوط تند و تیزی دارد ولی نیسان بدنه ایکس تریل خود را با امواج نرمی صیقل داده است. در طراحی بخش عقبی، چراغ های زیبا و سپر شیک سانتافه مقابل نیسانی قرار می گیرد که نقش هایی از خطوطی پخته و اصولی دارد. بااین حال طراحی ایکس تریل در این بخش، کمی قدیمی و ازمدافتاده به نظر می رسد.

نیسان ایکس تریل در طراحی نسخه فیس لیفت خود تغییراتی داد که مجذوب کنندهیت بصری این خودرو را افزایش داده است. ازجمله این تغییرات می توان به فرمان مدرن و پنل پشت فرمان اشاره نمود که ازنظر ظاهری کاملاً متفاوت شده است. سانتافه هم همواره صاحب طراحی های داخلی زیبا و مجذوب کننده بوده است. با وجود اینکه تاحدی قدیمی به نظر می رسد، ولی کماکان طرف داران خاص خود را راضی نگه می دارد.

نیسان ایکس تریل از موتور سنتی 2500 سی سی 4 سیلندر بهره می برد که توانایی فراوری 171 اسب بخار قدرت دارد. این موتور از سال 2007 روی محصولات گوناگون نیسان سوار شده است و از فناوری هایی تقریباً قدیمی بهره می برد. نقطه ضعف دیگری که ایکس تریل دارد استفاده اش از جعبه دنده CVT است که باعث کندی این خودرو می شود. ایکس تریل با این موتور و سیستم انتقال قدرت، شتاب صفر تا 100 کیلومتری برابر با 9.8 ثانیه دارد. حداکثر سرعت آن 185 کیلومتر بر ساعت است. اندازه مصرف سوخت سیکل ترکیبی این خودرو هم 8.3 لیتر است.

سانتافه در مقایسه نیسان ایکس تریل از موتور کلاسیک 2400 سی سی با حداکثر 192 اسب بخار قدرت بهره برده است. این اندازه قدرت با جعبه دنده ای 6 دنده و اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. اندازه شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 10.9 ثانیه و مصرف سوخت آن برابر با 8.5 لیتر در 100 کیلومتر بر ساعت است.

سانتافه که مدت هاست در بازارهای جهانی ازجمله ایالات متحده آمریکا حضور پررنگی دارد، یکی از امن ترین نیم شاسی های جهان به حساب می آید. این خودروی هیوندای از مؤسسه آزمون تصادف اروپا 5 ستاره ایمنی را دریافت نموده است. نیسان ایکس تریل هم باتوجه به امکانات ایمنی زیاد و طراحی مهندسی بدنه، پیروز شد 5 ستاره ایمنی را از مؤسسه Euro NCAP دریافت کند.

هر دو خودروی تحت مقایسه را می توان جزء خودروهایی در جهان دانست که بیشترین امکانات رفاهی را دارند. نیسان ایکس تریل تجهیزاتی از قبیل دوربین عقب، رادار و دید پرنده (دید 360 درجه از بالا) و سیستم کمکی پارک دوبل دارد. سانتافه هم به امکاناتی مثل ترمز پارک برقی، روشن شدن اتوماتیک چراغ ها، حسگر بارندگی، کروز کنترل، سیستم کمکی در سربالایی و اتوپارک مجهز است.

نمای داخلی نیسان ایکس تریل

هیوندای سانتافه سال هاست در بازار ایران حضور دارد و مشتریان ایرانی به خوبی با این برند معروف آشنا شده اند و برای تمام نیم شاسی های بازار رقیب سرسختی محسوب می شود. علت این محبوبیتی را که در دل مشتری ها دارد، می توان در طراحی مناسب، امکانات کامل و به روز و ویژگی های به نسبت خوب سانتافه جست وجو کرد.

از سوی دیگر، ایکس تریل همچنان در گذشته سیر می نماید و نتوانسته با موتور قدیمی و طراحی ساده خود دربرابر رقبای قدرتمندش جایی در بازار پیدا کند. بعلاوه در مقایسه نیسان ایکس تریل با سانتافه، نمی توان از اندازه استهلاک کم و دوام زیاد ایکس تریل چشم پوشی کرد که از ویژگی های خودروهای ژاپنی ازجمله نیسان است.

پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام به خرید، مطلب مقایسه هیوندای سانتافه 2400 سی سی با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه نیسان ایکس تریل با کیا سورنتو

طراحی نسل تازه سورنتو با همان جلوپنجره موسوم به پوزه ببر و چراغ های کشیده همچنان طراحی سورنتو را نسبت به خودروی هم خانواده اش، اسپورتیج، تاحدی شیک تر و سنگین تر نشان می دهد. نمای جلوی سورنتو آن قدر مجذوب کننده است که اصلاً نمی توان ایرادی به آن گرفت، ولی طبق ادعای بسیاری، طراحی عقب الهامی از جیپ چروکی است.

کیا سورنتو در بازار ایران با موتور 2400 سی سی 4 سیلندر و 188 اسب بخار عرضه شده است. جعبه دنده اتوماتیک 6 دنده ای قدرت سورنتو را به تمام چرخ هایش منتقل می نماید. جعبه دنده اتوماتیک سورنتو در انتخاب و تعویض دنده ها عملکرد رضایت بخشی دارد و مناسب با شرایط رانندگی، به خوبی به وظیفه خود عمل می نماید.

وزن نسل سوم سورنتو 1680 کیلوگرم است که برای این خودرو وزن زیادی محسوب می شود، ولی این موضوع به خاطر هماهنگی خوب موتور و جعبه دنده حین رانندگی خیلی به چشم نمی آید. این اضافه وزن در سربالایی ها خود را نشان می دهد و کمی از چابکی خودرو می کاهد. بااین حال این کاهش سرعت آن قدری نیست که شما را از این کره ای خوش رکاب مأیوس کند.

نکته مهم در سواری سورنتو در مقایسه نیسان ایکس تریل ، تعویض نرم و دقیق دنده هاست که برای خودرویی خانوادگی نقطه قوت تلقی می شود. سواری سورنتو هم نرم است. فرمان این خودرو در پیچ ها عملکرد خوبی دارد و در سرعت های زیاد خودرو را به خوبی در راستا و تحت فرمان راننده نگه می دارد. بااین حال به خاطر سیستم تعلیق نرم این خودرو، ممکن است راننده هنگام واکنش های تند حرکاتی جزئی را حس کند.

مقایسه نیسان ایکس تریل با سورنتو ازنظر بازه زمانی فراوری، می توان گفت تقریباً هر دو خودرو هم دوره هستند. نکته قابل توجه درباره نیسان، پیشینه طولانی این خودروساز ژاپنی در زمینه طراحی و فراوری خودروهای شاسی بلند است. نیسان به نوعی ارباب ساخت شاسی بلندهای آفرود است. بااین حال ایکس تریل خودروی نیم شاسی ای محسوب می شود که برای رانندگی های شهری طراحی شده و از توانایی های آفرود نسبی برخوردار است.

موتور 2500 سی سی نیسان ایکس تریل 171 اسب بخار قدرت دارد و به جعبه دنده CVT ایکس ترونیک نیسان مجهز است. تا اینجا ایکس تریل را روی کاغذ باید عقب تر از سورنتو بدانیم، ولی صبر کنید! ایکس تریل هم مثل سورنتو سیستم 2 دیفرانسیل دارد، ولی با این تفاوت که نسبت به سورنتو از سیستم توزیع نیرو و قفل دیفرانسیل پیشرفته تری برخوردار است و راننده می تواند قابلیت کنترل و انتخاب شرایط انتقال قدرت را به شکل دستی تغییر دهد.

نمای پشتی نیسان ایکس تریل

شاید این طور به نظر برسد که نیسان با انتخاب جعبه دنده CVT برای مدل ایکس تریل خود تصمیم درستی نگرفته و باعث کاهش مجذوب کنندهیت های سواری این خودرو شده باشد، ولی سیستم ایکس ترونیک نیسان از این جعبه دنده ای که در ایکس تریل استفاده نموده است، در همان بدو رانندگی به شما گوشزد می نماید که زود قضاوت نکنید! عملکرد سریع و دقیق جعبه دنده ایکس تریل بسیار عالی است. آغاز حرکت با شتابی میانه از ویژگی های مشترک تمام جعبه دنده هایCVT به حساب می آید که این موضوع در ایکس تریل هم تاحدی ملموس است، ولی با دورگرفتن موتور ورق برمی شود و شتاب قابل توجه ای به خود می گیرد.

ایکس تریل با ابعاد حساب شده و وزن 1588 کیلوگرمی خود سواری اسپرتی دارد. این خودرو فرمان پذیری تند و دقیق و درمجموع شخصیت ماجراجویانه ای دارد. تجربه سواری از خودرویی کاملاً نرم و راحت در سورنتو، به سمت نمونه ای جدی تر و اسپرت تر در ایکس تریل متمایل شده است، ولی به این معنی نیست که آسایش سرنشینان در این خودرو قربانی روحیه هیجانی آن شده باشد.

در مقایسه نیسان ایکس تریل با سورنتو، این نکته را نمی توان نادیده گرفت که سورنتو خودرویی تجملی با تودوزی چرم، کلیدهای بی شمار و نور پردازی زیبا است و هرگز در نیسان با آنها روبرو نخواهید شد. در ایکس تریل مثل هر محصول دیگری از شرکت نیسان، اولویت همه چیز بر اساس کاربردی بودن آن است.

بیشتر بخوانید: مقایسه کیا سورنتو نسل سوم با نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه نیسان ایکس تریل است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت خبرنگاران آگهی های خرید و فروش نیسان ایکس تریلرا مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2206

به "مقایسه نیسان ایکس تریل با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه نیسان ایکس تریل با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید