آشنایی با اوپل استرا 2018 و مشخصات فنی و ظاهری این خودرو

به گزارش بوستان گفتگو، اوپل استرا 2018 جدیدترین عضو از خانواده استرا به شمار می رود که خودرو دوستان امکان دیدار با آن را می یابند. در واقع می توان اوپل استرا 2018 را پنجمین نسل از خانواده استرا قلمداد کرد. این خودرو قرار است با بهره مندی از تغییرات مختلفی در ظاهر و باطن خود، تجربه ای متفاوت را برای خودرو دوستان به ارمغان بیاورد.

آشنایی با اوپل استرا 2018 و مشخصات فنی و ظاهری این خودرو

خبرنگاران | سرویس خودرو - در مجموع می توان ادعا کرد که خودروی اوپل استرا 2018 تغییرات مهمی را نسبت به مدل های پیشین خانواده استرا در دل خود جای داده است و تفاوت های قابل توجهی هم نسبت به آنها دارد. تفاوت هایی که علاوه بر تعیینات ظاهری، ویژگی های باطنی و درونی مدل جدید این خودرو را نیز شامل می گردد.

به عنوان مثال در فراوری این مدل از خودروی اوپل استرا، پلتفرم کاملا جدیدی به کار رفته است که با نام D2XX شناخته می گردد. البته باید به این نکته اشاره نمود که پلتفرم مذکور تا حدی امتحان خود را در دنیای خودرو پس داده است. چرا که علاوه بر مدل جدید خودروی استرا در خودروی کروز شورلت نیز از وجود آن استفاده شده است. در واقع می توان گفت که این پلتفرم اساس و پایه خودروی شناخته شده کروز را تشکیل می دهد.

استفاده از این پلتفرم موجب شده است تا وزن این خودرو در مجموع به میزان 20 درصد کاهش یابد و وزن شاسی آن هم حدود 50 کیلوگرم کمتر گردد. به این ترتیب شاهد این نکته هستیم که وزن کلی مدل جدید خودروی استرا حتی از مدل استرا جی نیز کمتر است. علاوه بر آن طراحان مدل جدید خودروی استرا سعی نموده اند تا خصوصیات مهمی نظیر سبک ظاهری، خصلت های آیرودینامیک و میزان آسایش و راحتی خاصی که این خودرو برای سرنشینان خود به ارمغان می آورد را بهبود بخشند.

به این ترتیب می توان شاهد رقابت این خودروی جدید هاچ بک با سایر مدل های موجود در کلاس سی بود. حوزه ای که رقابت در آن بسیار تنگاتنگ و شانه به شانه جلوه می نماید.

تعیینات فنی اوپل استرا 2018

خودروی اوپل استرا 2018 از نظر تعیینات فنی نسبت به مدل های پیشین این خانواده تغییرات قابل توجهی را به خود می بیند. به کارگیری یک پلتفرم جدید در کنار استفاده از یک موتور کاملا بهبود یافته، توانسته است چالاکی و سبکی قابل ملاحظه ای را به مدل جدید استرا بیافزاید. ضمن آن که موتور جدید این خودرو علاوه بر تضمین سرعت و چالاکی بیشتر، به لحاظ مالی نیز کاملا بهینه تر از موتور به کار رفته در خودروهای نسل پیشین استرا جلوه می نماید.

از دیگر نکات قابل تامل در رابطه با مدل جدید استرا آن است که این خودرو در مدل های مختلف بنزینی و دیزلی در دسترس خودرو دوستان قرار خواهد گرفت. مدل پایه این خودرو مجهز به یک موتور یک لیتری بنزینی است که از حداکثر توانی معادل 105 اسب بخار برخوردار است. سوای این مدل دو نسخه دیگر مبتنی بر سوخت بنزین نیز از خودروی اوپل استرا 2018 وجود دارد که از موتور های قدرتمندتری بهره می برند. یکی از آن ها مدل 1.4 لیتری است که از توانایی ایجاد 145 اسب بخار برخوردار است. دیگری هم موتور توربو شارژ 1.6 لیتری است که حداکثر توانی معادل 200 اسب بخار را از خود به نمایش می گذارد.

از سوی دیگر شاهد فراوری مدل دیزلی این خودروی جدید خواهیم بود که همراه با یک موتور 1.6 لیتری عرضه می گردد. موتوری که توانایی فراوری 95 اسب بخار را به عنوان حداکثر توان فراوریی خود دارد. البته دو نسخه بهینه شده و بهبود یافته از مدل دیزلی این خودرو نیز وجود خواهد داشت که از خصلت توربو شارژ برخوردار هستند و به ترتیب حداکثر توانی معادل 140 اسب بخار و 170 اسب بخار ایجاد می نمایند.

به این ترتیب می توان ادعا کرد که خودروی اوپل استرا 2018 با مدل های مختلف خود قادر است رضایت طیف وسیعی از مخاطبان را در نظر بگیرد و نظر مثبت آنها را جلب نماید. از خودرو دوستان عاشق سرعت که موتورهای پر گنجایش تر و قدرتمندتر را می پسندند تا آن دسته از رانندگانی که بیش از هر چیز در پی یافتن یک خودروی مالی و کم مصرف برای نشستن پشت فرمان آن هستند.

همچنین باید به این نکته اشاره نمود که سیستم انتقال قدرت در اوپل استرا 2018 نیز مبتنی بر سه نوع مختلف طراحی شده است. نوع اول این سیستم مدل شش سرعته دستی است که دو مدل شش سرعته کاملا اتوماتیک و مدل نیمه اتوماتیک دو کلاچه GDC نیز آن را همراهی می نماید. بر این اساس و با توجه به وجود انواع مختلف موتور و سیستم انقال قدرت طراحی شده برای این خودرو شاهد حضور ترکیب های متنوع و گوناگونی از مدل 2018 اپل استرا در بازار خواهیم بود که قادر هستند هر سلیقه ای را راضی نمایند.

تعیینات فنی اوپل استرا 2018
نوع موتور بنزینی و دیزلی
گنجایش موتور بنزینی1 لیتر - 1.4 لیتر - 1.6 لیتر توربو شارژ
گنجایش موتور دیزلی1.6 لیتر
حداکثر توان مدل بنزینی 1 لیتری105 اسب بخار
حداکثر توان مدل بنزینی 1.4 لیتری145 اسب بخار
حداکثر توان مدل بنزینی 1.6 لیتری توربو شارژ200 اسب بخار
حداکثر توان مدل دیزلی95 اسب بخار
نوع سیستم انتقال قدرتشش سرعته دستی - شش سرعته کاملا اتوماتیک - نیمه اتوماتیک دو کلاچه GDC
طولی خودرو4370 میلی متر
عرض خودرو1870 میلی متر
ارتفاع خودرو1460 میلی متر
فاصله بین دو محور خودرو2662 میلی متر

قابلیت ها و امکانات اوپل استرا 2018

این خودرو از سیستم ماتریکس مبتنی بر چراغ های ال ای دی برای تامین روشنایی و نور بهره می گیرد. سیستمی که البته به عنوان یک قابلیت جانبی یا به عبارتی آپشن می توان از آن نام برد. هر کدام از چراغ های به کار رفته در این سیستم از وجود 8 منبع نوری ال ای دی و یک دوربین بهره می برد. در این میان دوربین مذکور به یاری تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به جهت پیش رو، مواردی نظیر چگالی و حجم نور و همچنین میزان شدت و تابش آن را تعیین می نماید و با نور افشانی مناسب در جهت حرکت موجب می گردد که مزاحمتی برای سایر رانندگان حاضر در آن جهت به وجود نیاید.

البته اوپل استرا 2018 علاوه بر سیستم نوری یاد شده از وجود امکانات و قابلیت های دیگری هم بهره می برد که می توانید آنها را در قالب لیست زیر و به شکل فهرست وار از نظر بگذرانید.

  • برخورداری از سیستم ردیابی برای علائم و نشانه های جاده ای
  • بهره مندی از قابلیت سازش پذیری با جهتهای پر تردد
  • مجهز به سیستم هشدار هنگام ترک کردن جهتهای پر تردد یا پر ترافیک
  • برخورداری از سیستم ردیابی جهت پیش از شروع فرآیند ترابری
  • مجهز به سیستم هشدار و ترمز اضطراری
  • ارتقا یافتن سیستم یاریی پارک نسبت به مدل های پیشین
  • برخورداری از سیستم تطبیق پذیر کروز کنترل
  • برخورداری از سیستم ردیابی برای جهتهای کور
  • مجهز به دوربین دید عقب
  • برخورداری از جایگاه های جدید با ارگونومی مناسب و بهره مند از قابلیت گرمکن
  • بهره مندی جایگاه راننده از قابلیت امکان تغییر جهت در هجده سمت گوناگون
  • برخورداری جایگاه راننده از قابلیت تهویه هوا
  • مجهز به سان روف
  • برخورداری از قابلیت کیلس استارتر
  • مجهز به سیستم قفل مرکزی
  • برخورداری از کامپیوتر سفری
  • کسب نمره 5 از موسسه ایمنی یورو ان سی ای پی
  • برخورداری از کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جایگاه جلو، کیسه هوای ایمنی کناری برای راننده و سرنشین جایگاه جلو و همچنین سرنشینان جایگاه عقب و علاوه بر آن وجود کیسه های هوای ایمنی مختص به محافظت از سینه و لگن برای سرنشینان حاضر در دو جایگاه جلو

تعیینات ظاهری و سایر جزییات اوپل استرا 2018

خودروی اوپل استرا 2018 از طولی به اندازه 4370 میلی متر و عرض و ارتفاع، به ترتیب معادل 1870 میلی متر و 1460 میلی متر برخوردار است. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو نیز رقم 2662 میلی متر اعلام شده است.

در آنالیز ظاهر این مدل از اوپل می توان به این نتیجه رسید که ترکیب جلو پنجره نسبتا باریک و چراغ های کشیده با سپر اسپورت این خودرو حالتی جذاب و جوان پسند به نمای روبروی آن بخشیده و بر خصلت های اسپورت ظاهر این خودرو افزوده است. این موضوع در نمای عقب نیز مشاهده می گردد و بیش از هر چیز در حالت هاچ بک این خودرو نمود می یابد. هر چند که شیشه عقب این اتومبیل از اندازه چندان عظیمی برخوردار نیست، اما می توان ادعا کرد که شکل مناسب چراغ ها و ترکیب آنها با حالت سپر بر غلظت ویژگی مورد اشاره افزوده است. در مجموع می توان گفت که نمای عقب این خودرو تا حدی عظیم تر از حالت واقعی خود جلوه می نماید.

افزون بر آن می توان به این نتیجه رسید که نمای کنار این خودرو نیز در ترکیب نسبتا کاملی با دو نمای جلو و پشت قرار می گیرد و کم و بیش از همان حالت اسپورت برخوردار است. موضوعی که بیش از هر چیز در پنجره های پهن، درهای عظیم و گلگیرهای ساده و بی اغراق این خودرو نمود می یابد.

اما در نمای داخلی مدل 2018 خودروی استرا شاهد ایجاد تغییرات بیشتری نسبت به مدل های پیشین این خانواده هستیم. جالب آن جاست که با وجود کوچک تر شدن ابعاد مربوط به فضای داخلی این خودرو نسبت به مدل های قدیمی تر استرا، فضای نشستن سرنشینان خودرو تنگ تر نشده است و حتی در بخش عقب شاهد وجود فضای بیشتری برای نشستن سرنشینان هستیم.

علاوه بر آن نوع طراحی داشبورد این خودرو نیز با بهینه سازی های متعددی همراه بوده و در کنار آن شاهد طراحی مجدد بخش های مهمی از فضای کابین نظیر کنسول جلو هستیم.

در بالای این کنسول صفحه نمایش نسبتا عظیم طراحی شده برای این خودرو به چشم می خورد که از خاصیت لمسی برخوردار بوده و در تلفیق با سایر قابلیت های مختص به سیستم سرگرمی قرار می گیرد. از میان این قابلیت ها می توان به پشتیبانی از تکنولوژی های اندروید اتو، اپل کار پلی و بلوتوث اشاره نمود. ضمن آن که سیستم سرگرمی این خودرو موارد دیگری نظیر امکان پخش رادیو و پشتیبانی از سی دی و درگاه یو اس بی را هم شامل می گردد.

در سرانجام باید به این نکته اشاره نمود که هنوز قیمت نهایی اوپل استرا 2018 به طور دقیق تعیین نیست و حضور یا عدم حضور این خودرو در بازار ایران نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. با این حال هم اکنون شاهد معامله بعضی از مدل های قدیمی تر استرا در بازار خودروی ایران هستیم. به عنوان مثال مدل 1.6 لیتری و هاچ بک این خودرو در حال حاضر با قیمتی در حدود 160 میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با این خودرو می توانید ویدیوی زیر را از نظر بگذرانید. لازم به ذکر است که این ویدیو، درون و بیرون مدل جدید خودروی استرا را در نمایشگاه خودروی بروکسل بلژیک به تصویر می کشد و به گوشه هایی از قابلیت ها و امکانات این خودرو اشاره می نماید.

منبع: setare.com
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1544

به "آشنایی با اوپل استرا 2018 و مشخصات فنی و ظاهری این خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اوپل استرا 2018 و مشخصات فنی و ظاهری این خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید