رازی که کهنسالی شادتری برای شما به ارمغان می آورد

به گزارش بوستان گفتگو، میلارد کافمن، نویسنده سرشناس، اولین رمان خود را با نام کاسه گیلاس در سن 90سالگی نوشت. بنجامین فرانکلین 78 ساله بود که لنز دو کانونی را اختراع کرد. پس واضح است که خلاقیت و پیری همواره از یکدیگر جدا نیستند. پیرو ریولتا، نویسنده و شاعر 77 ساله ای که برنده جوایز متعددی در این زمینه بوده پیش از این کار، مشاغل مختلفی مانند فراوری اتومبیل، ساختمان سازی و قایقرانی را تجربه نموده است. او معتقد است هر چه فرد خلاقیت بیشتری در زندگی داشته باشد بهتر می تواند با اصل خویش و دنیای اطرافش ارتباط برقرار نموده و لذت بیشتری از زندگی ببرد.

رازی که کهنسالی شادتری برای شما به ارمغان می آورد

واقعیت این است که کاش افراد زودتر این رویکرد را در پیش بگیرند. ریولتا می گوید: ضروری است که مردم شیوه زندگی خلاقانه و شاعرانه ای در زندگی داشته باشند. امروزه افراد زیادی هستند که جایی دورتر از نوک بینی خود را نمی بینند. پول از اهمیت خیلی زیادی در زندگی ها برخوردار شده است. به همین دلیل همه ما به استفاده از یک حس شاعرانه ، با پیروی از احساسات ، پرورش حس کنجکاوی و درگیر شدن در دنیا پیرامون خود احتیاجمند هستیم.

بگذارید ذهن شما بچرخد و در یک فرآیند پر جنب و جوش و خلاقانه درگیر گردد. این درگیری منجر به کشفی می گردد که می تواند در آینده شما و یا حتی در آینده نسل بشر تاثیر بگذارد. این کار عزت نفس شما را بیشتر نموده و روحیه بیشتری برایتان به ارمغان می آورد. رسانه هایی که خلاقانه عمل می نمایند می توانند احساس پژمردگی و بحران هویتی در دوران بازنشستگی را از روح و روان افراد کهنسال بزدایند.

یک کارشناس در این زمینه معتقد است: هر چه سن بالاتر می رود شما بیشتر و بیشتر به این مساله احتیاج دارید که برای ادامه زندگی و کارهای خود هدف خاصی مشخص کنید. گرچه ظاهرا این کار (مشخص هدف) به نظر بی اهمیت است. اگر کارهایی را که همواره به شکلی یکنواحت انجام می دادید، با خلاقیت ادغام نموده و نوآوری در انجام آنها داشته باشید خواهید دید که شادی و رضایت بیشتری در شما ایجاد می گردد. این رویکرد همچنین دنیای اجتماعی شما را توسعه می دهد.

مطالعات نشان داده بسیاری از افراد مسن احساس انزوا می نمایند. کارهای خلاقانه مانند کلاس های هنری یک روش عالی برای برقراری ارتباط اجتماعی مطلوب و مناسب است. ریولتا می گوید: برقراری ارتباط با دیگران و تنها نماندن فرد کهنسال در سنین بالا، بسیار مهم است. مهم است که شما ایده های خود را به اشتراک بگذارید یا حتی فقط با دیگران وقت بگذرانید، همین کار ساده زندگی شما را شادتر از آنچه بود، می نماید.

آنالیز ها نشان می دهد که داشتن یک زندگی خلاقانه، رشد مغزی را تحریک می نماید. خلاقیت ، موجب فوران سلول های عصبی می گردد؛ سلول هایی که عامل ارتباط های اجتماعی هستند و اساسا موجب رشد مغز در سنین پیری می شوند. فردی که از نظر ذهنی فعال تر است و اندیشه کنجکاوانه تری دارد، هم روحیه بهتری داشته و هم شادتر خواهد ماند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1307

به "رازی که کهنسالی شادتری برای شما به ارمغان می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازی که کهنسالی شادتری برای شما به ارمغان می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید