دولت چین اطلاعات موقعیت مکانی خودروها را رصد می نماید

به گزارش بوستان گفتگو، دولت چین اطلاعات موقعیت مکانی خودروها را رصد می نماید و بسیار بعید به نظر می رسد که شهروندان از این اقدام دولت رضایت داشته باشند.

دولت چین اطلاعات موقعیت مکانی خودروها را رصد می نماید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، دولت چین این اطلاعات را با یاری شرکت های طراح و سازنده خودروها به دست می آورد.

این یک راز نیست که چین دوست دارد همه چیز را در مورد شهروندانش، به وسیله نظام رتبه بندی اعتبار اجتماعی یا روش های سنتی نظارت داخلی بداند. اما این موضوع نیز بسیار جدید است که دولت چین حتی وضعیت موقعیت مکانی خودروها را رصد می نماید.

براساس گزارش های جدید، دولت چین به فراوری نمایندگان وسایل نقلیه جدید دستور داده که وضعیت موقعیت مکانی خودروها را برای دولت ارسال نمایند.اگرچه دولت چین می گوید که این داده ها را برای امنیت عمومی، بهبود زیرساخت ها و اطمینان از اینکه یارانه های خودرو و سوخت مورد سوء استفاده قرار نمی گیرند، در اختیار دارد، اما منتقدان این برنامه معتقدند نوع و مقدار داده های جمع آوری شده فراتر از آن است که دولت برای رسیدن به این اهداف احتیاج دارد.

با تور چین ما همراه اشید

این اولین بار است که موضوع رصد رانندگان در چین با این جدیت مطرح و افشا می گردد. ابتکارات پیشین دولت چین شامل الزام ساکنان مناطق خاص برای استفاده از دستگاه های GPS در وسایل نقلیه بود تا بتوان آنها را ردیابی کرد.

تفاوت اصلی اقدامات قبلی با برنامه فعلی این است که اکنون اطلاعات به طور مستقیم و بدون اطلاع راننده به طور مستقیم به وسیله شرکتهای سازنده خودرو به دولت ارسال می شوند.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 93

به "دولت چین اطلاعات موقعیت مکانی خودروها را رصد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت چین اطلاعات موقعیت مکانی خودروها را رصد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید