خشایار نیکزادفر: استقبال بین المللی از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی قابل توجه بود

به گزارش بوستان گفتگو، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی از استقبال قابل توجه خارجی ها برای حضور در نمایشگاه سال جاری گفت.

خشایار نیکزادفر: استقبال بین المللی از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی قابل توجه بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران، خشایار نیکزادفر در آخرین روز نمایشگاه گفت: نظر وزیر محترم بر این بوده که جاذبه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دلیل اینکه مکمل هم هستند، سال جاری همزمان و به صورت یکجا به منصه ظهور گذاشته شوند و لذا دستور دادند که سال جاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ادغام شود.

او اضافه نمود: در این بخش بیش از 1040 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه سال جاری شرکت کردند و در مساحتی بالغ بر 47هزار مترمربع این شرکت ها به معرفی خدمات خود پرداختند.

نیکزادفر اظهار کرد: 43 شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، اندونزی، مالزی و سوئیس و بالغ بر 20 شرکت ایرانی هم هستند که برای کشورهای خارجی از جمله برای هند، چین، تایلند و روسیه فعالیت می نمایند در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

او استقبال از نمایشگاه سال جاری را خوب ارزیابی کرد و گفت: سال جاری نمایشگاه به صورت استان محور بود؛ یعنی هر استانی همراه با صنایع دستی و گردشگری خود حضور پیدا نموده بود و هر 31 استان در جشنواره حضور داشتند.

نیکزادفر اظهار کرد: یک سالن مجزا به گردشگری الکترونیک اختصاص داده شده بود و در حاشیه نمایشگاه هم کلاس های آموزشی با موضوعات مختلف و جذاب در سالن 38 برگزار گردید.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی بیان کرد: سال جاری برای معاونت میراث فرهنگی هم یک غرفه مجزا در نظر گرفته بودیم که دستاوردهای خود را در صندلی مناسبی در معرض بازدید عموم قرار دهد. علاوه بر آن سال جاری برای تمام معاونت های وزارتخانه شامل معاونت سرمایه گذاری و امور مجلس، معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی، معاونت گردشگری، و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صندلیی پیش بینی شد که آخرین دستاوردهایشان را برای بازدیدنمایندگان به نمایش بگذارند.

نیکزادفر درباره دعوت از مهمانان خارجی با توجه به حوادث اخیر گفت: مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم و سفرای کشورهای مختلف از نمایشگاه بازدید کردند. موضوع ویروس کرونا هم زمان با ثبت نام برای شرکت در نمایشگاه بود اما تاثیری در فرایند ثبت نام ها ایجاد نکرد. دیگر مسائلی که در گذشته اتفاق بود هم نتوانستند داوطلبان شرکت در نمایشگاه را تحت تاثیر خود قرار دهند.

او ادامه داد: مسائل حاشیه ای زمان و دوره ای دارند و با گذشت زمان شرایط به حالت عادی خود برمی شود. در حال حاضر شرایط عادی است و ما تا اولین روز برگزاری جشنواره همچنان از سوی کشورهای خارجی درخواست برای حضور در نمایشگاه داشتیم و این نکته نشان می دهد نمایشگاه جذابیت خاصی برای خارجی ها دارد و مشکل خاصی در این زمینه احساس نکردیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 724

به "خشایار نیکزادفر: استقبال بین المللی از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی قابل توجه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشایار نیکزادفر: استقبال بین المللی از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی قابل توجه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید