خبرنگاران 60 درصد مدارس استان سمنان باید تخریب یا بازسازی گردد

به گزارش بوستان گفتگو، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: 60 درصد مدارس این استان نیازمند تخریب یا بازسازی کامل است.

خبرنگاران 60 درصد مدارس استان سمنان باید تخریب یا بازسازی گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، سعید هژبری روز پنجشنبه به رسانه ها بیان نمود: 32 درصد از مدارس شهری و روستایی استان سمنان فرسوده و 28 درصد مدارس تخریبی است، به عبارتی 60 درصد مدارس استان سمنان باید تخریب و یا بازسازی گردد که این امر نیازمند اعتبارات کلان است.

وی اضافه کرد: برای تسهیل در این امر یکی از طرح های خوب بازسازی مدارس طرح آجر به آجر است که هدف از آن مشارکت مردم در بهسازی و ساخت مدارس شهری و روستایی محسوب می گردد.

وی ادامه داد: مردم بدون محدودیت سنی و اقتصادی می توانند در قالب طرح آجر به آجر در ساخت و تجهیز مدارس سهیم شوند و این کار در کنار اجر اخروی، می تواند به دانش آموزان نیز یاری کند تا در مدارس با کیفیت تری درس بخوانند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه مشارکت مردم در نوسازی مدارس با توجه به اعتبارات این اداره کل می تواند بهسازی مدرسه های استان را تسهیل و تسریع کند، گفت: استان سمنان دارای 476 خیر مدرسه ساز است که برای ترغیب این افراد نام تمامی آن ها توسط نوسازی مدارس در کتابی دو جلدی در حال گردآوری و تدوین است.

هژبری با بیان اینکه 85 مؤسسه در کنار افراد حقیقی به نوسازی و ساخت مدارس استان سمنان یاری می نمایند، تاکید نمود: یکی از سیاست های این اداره کل ترغیب مؤسسه ها و مجموعه های حقوقی در کنار افراد حقیقی برای یاری در طرح هایی چون آجر به آجر و یاری برای ساخت مدارس است.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه ساز استان سمنان سال گذشته توانستند در ساخت 37 مدرسه مشارکت نمایند، تاکید نمود: هنوز آمار مشخصی از میزان تعهدات خیران مدرسه ساز استان در سال 99 به دست نیامده است، اما امید است میزان تعهدات از میزان 11 میلیارد تومان سال 98 بیشتر تحقق یابد تا شاهد اجرای طرح های بهتری در حوزه مدرسه سازی باشیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان از خانواده ها خواست تا در شروع سال تحصیلی در طرح آجر به آجر سهیم باشند و بیان نمود: ویژگی خوب این طرح آن است که محدودیتی برای پرداخت یاری به مدرسه سازی و تجهیز ندارد و خانواده ها با هر میزان توانمندی می توانند در زمره خیران مدرسه ساز به این امر خداپسندانه یاری نمایند.

خیران مدرسه ساز استان سمنان 476 نفر شامل 103 نفر خانم و 288 نفر مرد و 85 موسسه حقوقی هستند.

هشت هزار و 450 معلم آموزش به 127 هزار و 200 دانش آموز را در سال تحصیلی جدید در استان سمنان به عهده دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1220

به "خبرنگاران 60 درصد مدارس استان سمنان باید تخریب یا بازسازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 60 درصد مدارس استان سمنان باید تخریب یا بازسازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید