خبرنگاران یک هزار و 796 نفر برای دریافت بیمه بیکاری در استان مرکزی ثبت نام کردند

به گزارش بوستان گفتگو، اراک - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: یک هزار و 796 نفر برای دریافت خدمات بیمه بیکاری غیر ارادی و ناشی از ویروس کرونا از 28 اسفندماه 98 تا به امروز در این استان ثبت نام نموده اند.

خبرنگاران یک هزار و 796 نفر برای دریافت بیمه بیکاری در استان مرکزی ثبت نام کردند

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

محمدتقی آبایی هزاوه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: بیشترین آمار ثبت نام شدگان برای دریافت خدمات بیمه بیکاری با 899 نفر مربوط به شهرستان اراک است.

وی بیان نمود: در شهرستان آشتیان نیز 17 مورد، در تفرش 83 نفر، در خمین 163 نفر، در خنداب 10 نفر، در دلیجان 121 نفر، در ساوه و زرندیه 264 نفر، در شازند 61 نفر، در فرمهین هشت نفر، در کمیجان 37 نفر و در محلات 133 نفر ثبت نام نموده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: شیوه نامه ای در مورد جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و صیانت از سلامت نیروی کاری به صورت مشترک با معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی در 27 اسفندماه سال 98 از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان ها ابلاغ شده است.

آبایی هزاوه عنوان نمود: این شیوه نامه، برای پوشش قراردادن کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که قانون بیمه بیکاری نیز شامل حال این افراد می گردد و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار غیر ارادی شناخته شده اند تدوین شده است.

وی گفت: در این راستا تنها بیکاران غیرارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می توانند از مزایای بیمه بیکاری بهرهمند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در این شیوه نامه نحوه معرفی برای برقراری مقرری بیمه بیکاری، چگونگی اطلاع ارسانی به ثبت نام شدگان مشمول قانون بیمه بیکاری که در سامانه بیمه بیکاری ثبت درخواست نموده اند و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند تعیین شده است.

آبایی هزاوه توضیح داد: بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیرمترقبه ثبت نام شده در سامانه می توانند تا سه ماه (اسفند ماه 98 تا اردیبهشت 99) بیمه بیکاری دریافت نمایند.

وی گفت: متقاضیان برای ثبت بیمه بیکاری تنها باید به وسیله سایت bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند و احتیاج به مراجعه حضوری نیست و برای پیگیری نیز باید به وسیله کد رهگیری ادامه جهت را پیگیری نمایند و همه امور به صورت سیستمی انجام می گردد و در این راستا نیر احتیاج به مراجعه حضوری نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه نمود: مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده از جمله رستوران ها، بوفه ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها و موارد مشابه به تشخیص سازمان صنعت، معدن و تجارت، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حمل و نقل عمومی مسافر دورن شهری و برون شهری از جمله هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از جمله فعالیت ها و بخش های مالی و صنوف فراوریی و خدماتی آسیب پذیر از کرونا تعیین شده است.

آبایی هزاوه عنوان نمود: مراکز فراوری و توزیع پوشاک، فراوری و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبیموه، مراکز مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز مجتمع های فرهنگی و آموزشی و مراکز فراوری، توزیع و فروش صنایع دستی نیز از دیگر فعالیت ها و بخش های مالی و صنوف فراوریی و خدماتی آسیب پذیر تعیین شده از کرونا است.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1005

به "خبرنگاران یک هزار و 796 نفر برای دریافت بیمه بیکاری در استان مرکزی ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک هزار و 796 نفر برای دریافت بیمه بیکاری در استان مرکزی ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید