حقایق تغذیه ای آناناس

به گزارش بوستان گفتگو، آناناس دارای مواد غذایی سالم، ویتامین ها و مواد معدنی متعدد می باشد. این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با فواید درمانی، حقایق تغذیه ای و مصارف میوه آناناس ارائه می دهد.

حقایق تغذیه ای آناناس

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

آناناس دارای مواد غذایی سالم، ویتامین ها و مواد معدنی متعدد می باشد. این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با فواید درمانی، حقایق تغذیه ای و مصارف میوه آناناس ارائه می دهد.

آناناس به نام پینا و ناناس هم شناخته می شود و دومین میوه مهم گرمسیری در سراسر جهان می باشد. منشاء آناناس برزیل و پاراگوئه بوده و اعتقاد بر این است که این میوه از طریق کریستف کلمپ به اروپا وارد شده است. فصل مناسب آناناس بین ماه های مارس و ژوئن بوده، اما در بازارهای محلی مکان های مختلف در سراسر طول سال در دسترس می باشد. این میوه به طور طبیعی مزه ای ترش و شیرین دارد و از این رو میوه مورد علاقه بیشتر مردم جهان می باشد.

واقعیات تغذیه ای

ترکیب طبیعی آناناس شامل مواد معدنی (کلسیم، فسفر، یون، آهن، سدیم، پتاسیم، مهمیم، مس، منگنز و سلنیوم)، قندها (گلوکز، دکستروز، فروکتوز) و ویتامین ها (A، B1، B2، B6، B12، C، E، K) و غیره می باشد.

85 کالری در 1 اونس یا 28 گرم از آناناس خشک موجود می باشد.

تقریبا همان مقدار یعنی 5/82 کالری در 165 گرم آناناس تازه موجود است.

جالب توجه است که نصف فنجان کنسرو آناناس حاوی 80 کالری می باشد.

تقریبا همه کالری موجود در میوه آناناس از قند موجود در آن می باشد.

این میوه حاوی حداقل چربی و سدیم و بدون کلسترول می باشد.

آناناس یک منبع عالی از ویتامین C و اسکوربیک اسید می باشد. 15 گرم ویتامین C در 100 گرم آناناس تازه وجود دارد.

تقریبا همه انواع ویتامین B در آناناس وجود دارد، به همین دلیل یکی از سالم ترین میوه ها به تعداد می رود.

با این حال، آناناس حاوی مقدار بالایی قند، یعنی 7/1 گرم (گلوکز) و 9/1 گرم (فروکتوز) در 100 گرم میوه می باشد. از این رو، مصرف این میوه برای افراد دیابتی توصیه نمی شود.

مزایای سلامتی

همانطور که در بالا بیان شد، مواد معدنی و ویتامین های متعددی در این میوه موجود است، به همین دلیل آناناس دارای مزایای سلامتی متعددی برای انسان می باشد.

آناناس حاوی مقدار خوبی فیبر بوده و از این رو به منظور درمان و جلوگیری از اختلالات روده و همچنین تسکین صفرا مورد استفاده قرار می گیرد.

ویتامین B1 موجود در آناناس به افزایش گردش خون و همچنین افزایش عرضه اکسیژن به سلول های خونی کمک می کند. ویتامین B1 هم به متابولیسم کربوهیدرات ها در بدن کمک می کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، آناناس یک منبع عالی از ویتامین C بوده که به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند. در نتیجه به جلوگیری از بیماری های عفونی کمک می کند.

مهمیم موجود در آناناس برای تولید انرژی در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. مهمیم یک آنزیم کمکی بوده که به استفاده بدن از ویتامین B1 و C کمک می کند.

آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین بوده که به خنثی سازی مایعات در بدن کمک می کند.

این آنزیم به تجزیه موکوس اضافی و حفاظت در برابر بیماری هایی مانند برونشیت، ذات الریه، سینوزیت و آسم کمک می کند.

بروملین به کاهش التهاب و ورم ایجاد شده از طریق بیماری هایی مانند سندروم مچ، نقرس، ورم مفاصل و استئوآرتریت کمک می کند.

جهت جلوگیری از التهاب توصیه می شود که میوه آناناس را در بین وعده های غذایی مصرف کنید.

اعتقاد بر این است که آناناس خطر تخریب ماکولار وابسته به سن را در افراد کاهش می دهد. این میوه به حفظ بینایی مناسب هم کمک می کند.

تمام مواد تغذیه ای ذکر شده در بالا در همه ارقام آناناس یافت می شود. این میوه می تواند به صورت خام، پخته شده و یا به صورت آب آناناس مصرف شود. با این حال، در صورتی که مایل به لذت بردن از تمام فواید سلامتی این میوه هستید، توصیه می شود که آناناس خام مصرف کنید و از مصرف کنسر آناناس و یا آناناس خشک خودداری کنید. واقعیات ذکر شده در بالا قطعا نشان می دهد که آناناس یکی از بهترین و مغذی ترین میوه های شناخته شده برای انسان می باشد.

منبع: راسخون
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1934

به "حقایق تغذیه ای آناناس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق تغذیه ای آناناس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید