حضور فعال 2500 محصول دانش بنیان حوزه سلامت در بازار، امکانات اتاق بازرگانی برای شرکت ها

به گزارش بوستان گفتگو، رئیس دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت با تأکید بر آنکه شرکت ها به وسیله عضویت در انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت از امکانات اتاق بازرگانی ایران بهره مند می شوند و برگزاری کمیته های تجارِی سازی در اتاق بازرگانی نیز عملی در جهت انتقال این موضوعات به بخش خصوصی است، گفت: دو هزار و 500 محصول دانش بنیان حوزه سلامت در بازار حضور فعال دارند.

حضور فعال 2500 محصول دانش بنیان حوزه سلامت در بازار، امکانات اتاق بازرگانی برای شرکت ها

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

دکتر حسین وطن پور در گفت وگو با خبرنگاران به مزایای عضویت در انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت استان تهران پرداخت و گفت: این انجمن در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تشکیل شده و شرکت ها می توانند به وسیله عضویت در آن، از مزایایی همچون تماس و ارتباط با مقامات و مسئولان کشوری، تسهیل در ثبت و ضبط تشکیلات آن ها در اداره ثبت شرکت ها، تسهیلات اتاق بازرگانی برای اختراعات شرکت ها، حضور در تیم های همراه ریاست جمهوری یا مقامات در سفر به کشورهای خارجی برای انجام امور مربوط به صادرات و ... بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: از دیگر کارهای این انجمن، برگزاری کارگاه های توانمندسازی در حوزه های اقتصادی و صادرات است تا به وسیله آن ها برای شرکت ها امکانات و تسهیلات فراهم کند. این انجمن همچنین زمانی که اختلافات و مسائل حقوقی برای شرکت ها به وجود بیاید، به وسیله شوراهای داوری خود و پیش از طرح شکایت رسمی شرکت ها در قوه قضاییه، به موارد اختلاف و اشکالات حقوقی شرکت ها می پردازد.

رئیس دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند خود را در سایت dgbonyan.ir ثبت و محصولاتشان را آنجا معرفی نمایند، یادآور شد: در واقع می توان گفت مجموعه ای از فرصت ها در اتاق بازرگانی وجود دارد که شرکت ها با عضویت در انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت می توانند از آن ها بهره مند شوند.

حمایت از شرکت هایی که دانش بنیانی آن ها لغو شده

وطن پور در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه ملزومات شرکت ها برای عضویت در انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت چیست، شرح داد: شرکت های دانش بنیانی که عنوان دانش بنیانی دارند، شرکت های مستقر در مراکز دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و شرکت هایی که دانش بنیان بوده اما در ارزیابی های ادرواری از دانش بنیانی خارج شده اند، می توانند به عضویت انجمن فوق درآیند و از امکانات اتاق بازرگانی ایران بهره مند شوند. ما شرکت های مورد اخیر را همچنان دانش بنیان حساب می کنیم و آن ها را نیز از امکانات گفته شده بهره مند می سازیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمیته تجاری سازیرا با حضور سرمایه گذاران در اتاق بازرگانی برگزار می کنیم، اعلام کرد: البته این جلسه قبلاً در دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت هم تشکیل می شد، اما اکنون برگزاری آن در اتاق بازرگانی، عملاً امری در جهت واگذار کردن موضوعی همچون تجاری سازی به بخش خصوصی است و اتاق بازرگانی نیز ساختار بخش خصوصی را دارد.

رئیس دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: نشست های بی تو بی (Be to Be) یا Business to Business را معمولاً در سیستم دولت برگزار می کردیم که الان به بخش خصوصی منتقل نموده ایم. طرح های فناوران در این کمیته به سرمایه گذاران معرفی می گردد تا فرصت سرمایه گذاری پیش بیاید.

دو هزار و 500 محصول دانش بنیان حوزه سلامت فعال در بازار هستند

وطن پور در پاسخ به اینکه چه میزان از تجهیزات پزشکی مورد احتیاج در داخل کشور فراوری می گردد، اظهار کرد: در مجموع حدود 9 هزار قلم محصول دانش بنیان در بازار داریم که از این میان حدود چهار هزار محصول مربوط به حوزه سلامت هستند. دو هزار و 500 محصول دانش بنیان حوزه سلامت عملاً فروش خوبی دارند و در بازار فعال هستند. باقی محصولات هم در مراحل اخذ مجوز، دریافت استانداردها و ... به سر می برند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 770

به "حضور فعال 2500 محصول دانش بنیان حوزه سلامت در بازار، امکانات اتاق بازرگانی برای شرکت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور فعال 2500 محصول دانش بنیان حوزه سلامت در بازار، امکانات اتاق بازرگانی برای شرکت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید