تست GAC GS3 از طریق خبرنگاران انجام شد ، اسپرت ترین کراس اوور چینی را بشناسید

به گزارش بوستان گفتگو، تست GAC GS3 از طریق خبرنگاران و به صورت پر فشار انجام شد. خودروی جی ای سی در ایران با نام گَک معروف شده ، که البته اشتباه است. GAC GS3 نسخه R-Style یک کراس اوور جمع و جور با طراحی اسپرت است که از پیشرانه 1.5L توربو شارژر استفاده می کند. لیست امکانات این خودرو نیز کامل است. در ادامه گزارش به بررسی جامع این خودرو خواهیم پرداخت.

تست GAC GS3 از طریق خبرنگاران انجام شد ، اسپرت ترین کراس اوور چینی را بشناسید

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: پیش از هر چیز باید بدانیم که GAC GS3 یک کراس اوور با کیفیت و پُرفروش در بازار چین است. این خودرو از لحاظ طراحی واقعا اسپرت و متناسب است و لیست امکانات کاملی دارد. GAC GS3 Emzoom در دو نسخه معمولی و R-Style وارد بازار شده است که نمونه R-Style از سوی ما بررسی شد. هر چند شرکت GAC با تویوتا هم شریک تجاری است و خودروهای تویوتا کرولا و لوین وارد شده به ایران هم ساخت این شرکت هستند، اما این موضوع هرگز در تست GAC GS3 به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته نشده است.

فیلم کامل تست GAC GS3 در کانال یوتیوب ZIGZAG با نام دقیق @zigzagorg منتشر شده است.

خودروی ارتباط ساز!

یکی از نکات جالب تست GAC GS3 جلب توجه کردن شدید این خودرو بود! این خودرو در خیابان ها و معابر به سرعت در کانون توجهات قرار می گیرد و تقریبا کمتر کسی است که سرش را به سوی آن بر نگرداند.

حتی خودروهای برند با قیمت چند برابر بیشتر هم کنجکاو می شوند تا درباره این خودرو بدانند. طراحی بسیار تهاجمی و تند و تیز خودرو به همراهِ رنگ آمیزی مجذوب کننده و قطعات اسپرت اضافه شده به بدنه ، این خودرو را به گزینه ای مناسب برای ارتباط سازی تبدیل کرده است!

اما آیا عملکرد فنی این خودرو هم مانند ظاهر آن اسپرت است؟

مشخصات فنی GAC GS3

GAC GS3 Emzoom R-Style از یک پیشرانه 1.5L توربو شارژر با فناوری GDi استفاده می کند که می تواند 175 اسب بخار قدرت و 270 نیوتون متر گشتاور تولید کند.. گیربکس خودرو نیز از نوع هفت سرعته دوبل کلاچ تَر است. پیشرانه و گیربکس این خودرو از تکنولوژی میتسوبیشی استفاده می کنند و ساخت خود GAC هستند. شتاب صفر تا 100 این خودرو 7.5 ثانیه اعلام شده است.

سایز تایرهای خودرو 235/45/R19 است و در کمال تعجب به صورت فابریک با تایرهای میشلن عرضه می شود که در تست GAC GS3 عملکرد خارق العاده ای داشتند. تعلیق این خودرو در جلو از مک فرسون مستقل و در عقب از نوع میله پیچشی با لول فنر عمودی است. وزن این خودرو 1400 کیلوگرم است.

تست GAC GS3

باز کردن در خودرو با دستگیره های مخفی شو حس متفاوت و جالبی دارند. روی صندلی های سفید و نارنجی خودرو قرار می گیرم. داخل کابین خودرو از هیچ رنگ سیاهی استفاده نشده است. بلکه تمام کابین ترکیبی از رنگ سبز و کِرم روشن است. تقریبا تمام قطعات داخل کابین از فوم نرم هستند و کیفیت خوبی دارند. داخل کابین خودرو نیز بوی خوبی استشمام می شود. طراحی و حس داخل کابین GAC GS3 هم اسپرت و لوکس است. به ویژه فرمان تپل، خوش دست و اسپرت خودرو که به نظر می رسد در طراحی آن از فرمان مرسدس بنز الهام گرفته شده است.

شاید تنها نکات منفی کابین GS3، رنگ سفید برخی از قطعات و صندلی ها است که در کشور ما با هوای آلوده، به سرعت کثیف خواهند شد. نکته دیگر نیز نشیمن نیمکتی صندلی خودرو است که توی ذوق می زند.

با فشردن دکمه استارت، خودرو به نرمی و بدون تقه و لرزش خاصی روشن می شود. بین چهار حالت رانندگی مالی، راحت، اسپرت و اسپرت پلاس حالت راحت را انتخاب می کنم. دسته دنده الکترونیکی را روی حالت D قرار می دهم و آماده شروع تست GAC GS3 می شوم.

شتابگیری در تست GAC GS3

تست GAC GS3 در سرمای دی ماه و با میانگین هوای پنج درجه سانتیگراد بالای صفر انجام شد که بهترین دمای ممکن برای یک پیشرانه توربو GDi و گیربکس دو کلاچه است! سوخت خودرو از نوع معمولی و بدون هیچ گونه مکمل است. این خودرو به صورت فابریک به کیت اگزوز هم مجهز است که با یک دکمه کوچک از روی فرمان قابل فعال / غیر فعال کردن است. اگزوز اسپرت خودرو صدای ریز و دلچسبی دارد. البته کیت نمونه مورد بررسی، یکسره شده بود و همواره روی حالت فعال قرار داشت.

با اندک فشار روی پدال گاز خودرو به راحتی و سبکی از روی زمین کنده می شود و تاخیر پدال گاز کاملا قابل قبول است. همچنین تاخیر درگیر شدن گیربکس دو کلاچه نیز حداقل است. نکته قابل توجه درباره این خودرو موقعیت مناسب راننده پشت فرمان و همچنین دید خوب خودرو است. به طوری که نقطه کور چندانی مشاهده نمی شود و راننده به میزان های خودرو و اطراف تسلط خوبی دارد. با حالت سر گاز به حرکت ادامه می دهیم و خودرو به راحتی شتاب گرفته ، و دنده ها در دور حدود 2500 و بدون تقه و صدا تعویض می شوند. هنگام تخته گاز کردن اما خودرو پس از یک تاخیر معکوس کشیده ، و به خوبی شتاب می گیرد.

حالت اسپرت پلاس

با انتخاب حالت اسپرت پلاس، عملکرد خودرو کاملا تغییر می کند. هنگام فشردن پدال گاز داخل صندلی فرو خواهید رفت و صدای زیبای اگزوز خودرو نیز لذت راندن آن را دو چندان می کند. هر چند گیربکس خودرو هنگام معکوس کشیدن کمی تاخیر دارد و گاهی هم بهترین دنده را انتخاب نمی کند، اما این اتفاق در حالت اسپرت پلاس به کمترین میزان ممکن می رسد و بیشتر زمان ها نیاز راننده برآورده خواهد شد.

با وجود استفاده از سوخت معمولی هنگام تست GAC GS3، هیچ ناک زدنی در خودرو مشاهده نشد. اما به احتمال بسیار زیاد در هوای گرم یا استفاده از سوخت برخی از جایگاه ها (به ویژه خارج از تهران) پیشرانه خودرو دچار ناک زدن خواهد شد.

هوشمندی گیربکس در تست GAC GS3

گیربکس GS3 در بیشتر زمان ها نیاز رانندگان حتی پرتوقع را برطرف خواهد کرد. از آن گذشته، گیربکس تمایلی به سبک کردن زود هنگام دنده ها ندارد و این کار را تنها در حالت سر گاز و با علمِ به درخواست راننده انجام می دهد. واکنش گیربکس به پدال گاز نیز مناسب است و روی حالت اسپرت پلاس گیربکس می تواند برای مدتی روی دنده موجود باقی بماند و دور موتور نیز روی حدود 3000 قرار می گیرد تا به محض درخواست راننده، شتاب بگیرد.

این گیربکس در تست GAC GS3 حتی هنگام شروع حرکت در سر بالایی ها و دنده عقب نیز تاخیر و دقت خوبی دارد. البته که قابل پیش بینی است در صورت اعمال فشار در هوای گرم، کمی دچار محدودیت شود. در طول تست GAC GS3 از طریق خبرنگاران ، هیچ تقه و ضربه ای هنگام تغییر شرایط گیربکس در حالت درجا، شروع حرکت و یا حین رانندگی مشاهده نشد.

نداشتن حالت تعویض دنده دستی

در تست GAC GS3 مشخص شد حتی زمانی که گک GS3 روی حالت های اسپرت و اسپرت پلاس است، شما به عنوان راننده نمی توانید هیچ دخالتی در تعویض دنده ها داشته باشید. یعنی هیچ پدال شیفتری در پشت فرمان وجود ندارد که شما بتوانید با تعویض دنده در این قسمت، لذت رانندگی خود را چند برابر کنید. حتی اهرم تعویض دنده الکترونیکی GS3 هم توانایی مثبت و منفی برای تعویض دنده ها را ندارید.

هندلینگ GAC GS3

هندلینگ GS3 به لطف استفاده از تایرهای میشلن عالی است! هر چند پلت فرم خودرو نیز در این زمینه نقش زیادی دارد. ورود به پیچ های تند حتی با سرعت 90 کیلومتر ترسناک نیست و خودرو تقریبا در هیچ جهتی تکان نمی خورد و در خط خود باقی می ماند!

حتی با وجود تعلیق میله پیچشی در عقب خودرو باز هم سواری نرم و در عین حال اسپرتی را شاهد بودیم. البته کمی کوبش در دست میزانا حس می شد. اما نمی توان دقیقا پیش بینی کرد که در صورت تعویض تایرهای میشلن با یک نمونه ایرانی یا حتی چینی، هندلینگ خودرو چقدر افت خواهد کرد.

به طور کلی در تست GAC GS3 هندلینگ خودرو بسیار مناسب ارزیابی شد و راحتی آن نیز با وجود اسپرت بودن خودرو مناسب بود. این خودرو یکی از معدود کراس اوورهای چینی است که به راننده اعتماد به نفس کافی برای رانندگی اسپرت و انجام مانورهای سنگین را می دهد.

ترمزها

ترمزهای GS3 در بخش عقب و جلو از نوع دیسکی مجهز به ABS+EBD+EBA و در بخش جلو خنک شونده هستند. به جرات می توان گفت که عملکرد ترمزهای GAC در میان رقبای چینی اش نه یک سر و گردن، که چند سر و گردن بالاتر است! ترمزها افزون بر توان مناسب، دقیق و به موقع هم عمل می کنند و حالت خالی بودن یا اسفنجی ندارند و مطابق با ذات اسپرت خودرو هستند.

فضای داخل کابین

اگر به فضای ردیف اول نگاهی کنیم، نخستین نکته ارتفاع کم داشبورد است که میزان دید راننده از فضای جلو را بسیار زیاد کرده . حتی ستون A با وجود اسپیکرها روی آن، هنوز هم نازک به نظر می رسد که کوری این نقطه را کاهش داده است. یکی دیگر از نکات خوب فضای داخلی این خودرو، نرمی بیش از میزان پشت سری های GS3 هستند.

در قسمت عقب GS3 فضای سر و پا به میزان کافی وجود دارد و به دلیل نبود تونل شفت، فضای کف ردیف دوم کاملا صاف است. یعنی سه سرنشین به راحتی می توانند در این فضا حضور داشته باشند.

در قسمت عقب، فقط یک خروجی USB برای شارژ وسایل برقی وجود دارد که کافی نیست. اما مهمتر از همه، وجود تنها یک خروجی تهویه برای سرنشینان عقب است که هرگز نمی تواند تنظیم دقیقی برای جهت وزش باد داشته باشد.

یکی دیگر از نکات منفی داخل کابین GS3 نبود AndroidAuto برای بخش اطلاعات و سرگرمی آن است. این سیستم فقط AppleCarplay را پشتیبانی می کند.

امکانات

لیست امکانات GAC GS3 کامل است. این خودرو به امکانات رفاهی مانند سقف پانورامیک مجهز به سانروف، صندلی برقی هشت جهته راننده، تریم دو رنگ سبز و کرم داخل کابین، تهویه هوای صندلی راننده، صفحه کیلومتر دیجیتال، مانیتور چند رسانه ای 10 اینچی، 6 بلندگو با وضوح صدای مناسب، چراغ های LED جلو، فرمان کمک برقی، کیت اگزوز، دوربین 360 درجه، سنسور پارک، در صندوق عقب برقی، کیت اسپرت بدنه و… مجهز است.

امکانات ایمنی این خودرو نیز شامل مواردی مانند سیستم کنترل پایداری و کشش، رادار حرکت بین خطوط، رادار تابلو خوان، سیستم کنترل حرکت در سر بالایی و سرازیری، فیلتر گرد و غبار داخل کابین، نور بالای هوشمند و… است.

آمار فروش گک GS3 در بازار خودرو چین

آمار فروش 9 ماهه سال 2023 میلادی گک GS3 در بازار خودرو چین حاکی از آن است که با یکی از محبوب ترین کراس اوورهای کامپکت چینی روبه رو هستیم.

GS3 در سال 2023 پیروز به ثبت رقم فروش بیش از 39 هزار دستگاهی شده است. این بدان معناست که سهم فروش گک GS3 از سبد محصولات GAC در سال 2023، 14.24% شد و نوزدهمین کراس اوور کامپکت پرفروش در چین نام گرفت.

قیمت گک GS3 در بازار خودرو چین

قیمت مناسب ترین تیپ این خودرو در بازار خودرو چین، 87 هزار و 800 یوان (965 میلیون تومان) است. گران ترین تیپ آن هم از طریق چینی ها با صرف مبلغ 103 هزار و 800 یوان قابل خرید است.

نمونه های وارداتی راسا موتور خاورمیانه، گران ترین تیپ GAC GS3 در چین هستند که با تیپ R-Style حدود یک میلیارد و 144 میلیون تومان قیمت دارد.

این خودرو آخرین بار (دی ماه 1403) از طریق شرکت راسا موتور خاور میانه با قیمت یک میلیارد و 990 میلیون تومان فروخته شده است و در دی ماه 1403 در بازار آزاد قیمتی در حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان دارد.

منبع: بیت ران
انتشار: 16 دی 1403 بروزرسانی: 16 دی 1403 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2494

به "تست GAC GS3 از طریق خبرنگاران انجام شد ، اسپرت ترین کراس اوور چینی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست GAC GS3 از طریق خبرنگاران انجام شد ، اسپرت ترین کراس اوور چینی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید