جشن نوروزگاه تربت حیدریه در هشتم فروردین ماه برگزار می گردد

به گزارش بوستان گفتگو، دبیر ستاد خدمات سفر تربت حیدریه از برگزاری جشن نوروزگاه در هشتم فروردین با هدف آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با فرهنگ و سنن کهن و بومی مرتبط با نوروز اطلاع داد.

جشن نوروزگاه تربت حیدریه در هشتم فروردین ماه برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی محمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: هدف از برگزاری جشن ملی نوروزگاه در ایام نوروز، علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر مسافران و گردشگران با فرهنگ بومی، آداب و سنن و جاذبه های تاریخی شهرستان ، احیای فرهنگ و سنتهای غنی و حسنه نوروز و جذب گردشگراست.

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه اضافه کرد: در سال قبل این جشن در شش روستای گردشگرپذیر شهرستان برگزار شد که با استقبال بسیار خوب مردم از این جشنواره ها روبرو شد به همین علت در نوروز 98 نیز علاوه بر برگزاری جشن ها در روستاها، در روز هشتم نوروز به صورت متمرکز در شهر تربت حیدریه و مجموعه قطب الدین حیدر برگزار می گردد.

او توضیح داد: این مراسم شامل برنامه های فرهنگی، بازی های بومی محلی، موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع دستی، جشنواره غذاهای محلی، مسابقات طنز ، نقالی و شاهنامه خوانی، عمو نوروز، کارناوال شادی و... با مشارکت اعضای ستاد و با حضور اکثر روستاهای شهرستان خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 292

به "جشن نوروزگاه تربت حیدریه در هشتم فروردین ماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن نوروزگاه تربت حیدریه در هشتم فروردین ماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید