تعطیلی مراکز دانشگاه مهارت محور یکی پس از دیگری، خاتمه دانشگاه علمی کاربردی چه می گردد؟

به گزارش بوستان گفتگو، دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارت محور هر از چندگاهی تعدادی از مراکز خود را به بهانه کیفیت سنجی تعطیل می نماید.

تعطیلی مراکز دانشگاه مهارت محور یکی پس از دیگری، خاتمه دانشگاه علمی کاربردی چه می گردد؟

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، مدتی است که بعضی از دانشگاه ها حال و روز خوبی ندارند و با مسائل عدیده ای نظیر فضای آموزشی، تعداد ناکافی اعضای هیئت علمی و غیره درگیر هستند.

یکی از این دانشگاه ها دانشگاه علمی کاربردی است، در چند سال گذشته مراکز دانشگاه علمی کاربردی از یک هزار و 75 مرکز دانشگاهی به 600 مرکز رسید.

در روزهای اخیر هم اعلام شد که 20 مرکز دیگر نیز به دلیل کیفیت سنجی تعطیل شده اند با این حساب اکنون کمتر از 600 مرکز دانشگاه علمی کاربردی مشغول به فعالیت هستند.

پیش از این 60 هزار مدرس این دانشگاه از کار بیکار شدند که دلیل آن هم کیفیت سنجی اعلام شده بود. البته برخلاف این رویکرد اخیراً محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی می گوید: تعداد مدرسین دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر بیش از 32 هزار نفر است و حدود 6 هزار نفر نیز به این تعداد افزوده می گردد. به نظر می رسد که دانشگاه بدون تأمین مدرس نمی تواند مراکز به جامانده را هم پابرجا نگه دارد.

در این میان ثبت نام در رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی همچنان ادامه دارد ولی هنوز ظرفیت پذیرش از تعداد ثبت نامی ها به میزان قابل توجهی جلوتر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ظرفیت پذیرش در سال تحصیلی جدید در مراکز علمی کاربردی کشور را 350 هزار نفر اظهار داشت؛ این درحالی است که تا به امروز 100 هزار نفر هم در دوره کاردانی این دانشگاه ثبت نام نکرده اند.

فعالیت دانشگاه های علمی-کاربردی و فنی و حرفه ای در ایستگاه آخر/ تعطیلی یا ادغام؛ کدامیک محقق

حال خراب علمی کاربردی در سطح اول آموزش کشور/ امید به چه می اندیشد؛ ادغام، اعلام ورشکستگی یا ادامه حیات؟

آمار پذیرفته شدگان نهایی سال 98 دانشگاه جامع علمی کاربردی نشان می دهد که بیش از 80 درصد ظرفیت دوره های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه خالی مانده است.

در دوره کاردانی از 255 هزار ظرفیت تنها 44 هزار جایگاه پر شده است و در دوره کارشناسی ناپیوسته از 264 هزار ظرفیت تنها 42 هزار دانشجو جذب شده است.

مجموع جایگاه های خالی این دو دوره نشان می دهد که 433 هزار جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون دانشجو باقی مانده است!

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1309

به "تعطیلی مراکز دانشگاه مهارت محور یکی پس از دیگری، خاتمه دانشگاه علمی کاربردی چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی مراکز دانشگاه مهارت محور یکی پس از دیگری، خاتمه دانشگاه علمی کاربردی چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید