تست ادرار برای شناسایی سرطان کبد ابداع شد

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، امروزه تشخیص سرطان به طور معمول با جراحی، اسکن اولترا ساوند یا تست خون انجام می گردد. تمام این روش ها تهاجمی هستند و فرد باید به بیمارستان مراجعه کند.

تست ادرار برای شناسایی سرطان کبد ابداع شد

اما این روند احتمالاً به زودی تغییر کند زیرا گروهی از محققان موسسه تحقیق سرطان یو. کی بیتسون واقع در اسکاتلند یک نشانگر زیستی کشف کردند که با آنالیز آن در تست ادرار می توان سرطان کبد را ردیابی کرد.

ساوریو تاردیتو محقق ارشد این پژوهش می گوید: پیش بینی می گردد تعداد افراد مبتلا به سرطان کبد افزایش یابد و به همین علت احتیاج به ابزارهای نوی داریم تا این بیماری را سریع تر ردیابی و درمان کنیم. ما از کشف این متابولیت تازه که قبلاً در پستانداران رصد نشده بود، بسیار هیجان زده هستیم. این نشانگر کاندیدای مناسبی برای تست های تشخیصی است زیرا با نوع خاصی از سرطان کبد مرتبط است و به راحتی در ادرار ردیابی می گردد. بعلاوه احتمالاً بتوان از این نشانگر زیستی برای رصد رشد تومورها نیز استفاده کرد.

تاردیتو در ادامه اضافه نمود: محققان تصمیم دارند پژوهش های بیشتری درباره آن انجام دهند که متابولیت در چه مرحله از سرطان کبد ظهور می نماید و تشخیص دهند تست ادار با چه سرعت و درچه مرحله ای می تواند بیماری را تشخیص دهد.

تست ادرار نو قادر به ردیابی مولکول خاصی است که به یک نشانگر موثر سرطان کبد مرتبط است. محققان هنگامیکه روی متابولیتی به نام N-5methylglutamine تحقیق می کردند، آن را یافتند. سطح بالایی از این متابولیت در موش های مبتلا به نوع خاصی از تومور سرطان کبد ظاهر شده بود.

هرچند در حال حاضر هیچ تست اداری برای تشخیص سرطان وجود ندارد هرچند تست های جایگزین دیگری در حال توسعه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2284

به "تست ادرار برای شناسایی سرطان کبد ابداع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست ادرار برای شناسایی سرطان کبد ابداع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید