اپلیکیشن هوشمند ژنوم پاسخ بیمار به دارو را پیش بینی می نماید

به گزارش بوستان گفتگو، یک استارتاپ اسپانیایی در کوشش است تا به وسیله یک اپلیکیشن هوشمند، پاسخ بیماران سرطانی به دارو را پیش بینی کند.

اپلیکیشن هوشمند ژنوم پاسخ بیمار به دارو را پیش بینی می نماید

یک استارت آپ اسپانیایی به نام Duponte، در حال توسعه یک اپلیکیشن نو ژنوم انسانی مبتنی بر هوش مصنوعی است که پاسخ بیمار به یک دارو را پیش بینی می نماید.

این اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی (Matchgenica)، امکان معین پاسخ بیماران به یک درمان خاص را بر اساس ژنوم آن ها فراهم نموده و می تواند کلیدی برای آغاز درمان های پیشگیرانه و کنترل بیماری ها باشد.

یولیما پوینتز، مدیرعامل این استارتاپ می گوید: در حال حاضر، تنها راه برای اطمینان از درمان مؤثر بدون آزمون و خطا، معین توالی DNA است، اما به علت هزینه بالای آن برای مؤسسات بهداشتی، فراوانی بالایی ندارد.

اپلیکیشن نو بعلاوه به پزشک این امکان را می دهد با توجه به DNA فرد بیمار، از خطراتی که او در معرض آن واقع شده است، مطلع گردد.

مدیرعامل این شرکت گفت: به لطف داده های ارائه شده به وسیله این برنامه، متخصص سرطان می تواند مقدار داروی مورد احتیاج را تنظیم نموده یا آن را تغییر دهد تا این دارو مؤثرتر عمل کند و عوارض جانبی کمتری داشته باشد و درنتیجه زندگی باکیفیت تری را برای بیمار سرطانی تضمین کند.

بر اساس مطالعه ای که به وسیله دپارتمان انکولوژی دانشگاه واشنگتن صورت گرفته، مقدار بروز عدم پاسخ دارویی به درمان های ضد سرطان، به مقدار 75 درصد افزایش یافته که این مسئله تأکید می نماید تشخیص اثربخشی دارو قبل از تجویز امری لازم است.

شرکت DuPont در مرحله اول کوشش می نماید تا اپلیکیشن مذکور، بررسی ژنتیکی دارو را در اختیار مراکز درمانی مربوط به بیماران سرطانی قرار دهد.

منبع: ارم نیوز

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2228

به "اپلیکیشن هوشمند ژنوم پاسخ بیمار به دارو را پیش بینی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن هوشمند ژنوم پاسخ بیمار به دارو را پیش بینی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید