تحریم تلویزیون توسط شیلا، نیوشا و...؛ ببخشید شما کجا بودید؟!

به گزارش بوستان گفتگو، روزنامه هفت صبح: شیلا خداداد، نیوشا ضیغمی و احسان کرمی در اعتراض به رویکرد فعلی صداوسیما در قبال هنرمندان، این رسانه را تحریم کردند. از عملکرد تلویزیون و لحن نادرستی که برای هنرمندان و سلبریتی ها استفاده می نماید دفاع نمی کنیم و با آن مخالفیم، اما شنیدن نام برخی افراد در صدر فهرست تحریم کنندگان تلویزیون یک مقدار عجیب است.

تحریم تلویزیون توسط شیلا، نیوشا و...؛ ببخشید شما کجا بودید؟!

مگر شیلا خداداد یا نیوشا ضیغمی، سر جمع چند سریال بازی نموده اند که حالا به عنوان نفرات اول معترضین برای تحریم این رسانه، دست بالا گرفته اند؟ آن ها سال هاست در این رسانه حضور ندارند. در این صورت تحریم چه معنایی دارد؟ کارنامه حضور این افراد در تلویزیون را آنالیز نموده ایم.

شیلا خداداد: سه سریال

بخشی از متن انصراف:

واژگان جدیدی که این روز ها در تلویزیون ملی ایران درباره بازیگران گفته می گردد را شنیده اید؟ واژه هنربند خائن، یه لیبریتی، نیم لیبریتی و ... عجیب نیست که رسانه ملی یک کشور راجع به هنرمند همون کشور همچین رفتاری رو می کنه؟ ... من به شخصه به خاطر بی احترامی های اخیر صداوسیمای کشور در هیچ سریالی که از تلویزیون پخش گردد بازی نخواهم کرد.

کارنامه تلویزیونی بازیگر:

خداداد سال 1381 با بازی در سریال مسافری از هند مشهور شد. با اینکه پیش از این سریال در چند فیلم هم بازی نموده بود، اما کسی او را نمی شناخت و در واقع نقش سیتا در مسافری از هند بود که باعث شد مخاطبان او را ببینند و از بازی اش استقبال نمایند.

در واقع علت اصلی شهرت خداداد، تلویزیون بود و شاید اگر در این سریال بازی نمی کرد هیچ وقت شناخته نمی شد. با این حال بعد از موفقیت در نقش سیتا فقط دو سریال تلویزیونی دیگر بازی کرد. سال 1387 در پیامک از دیار باقی حضور پیدا کرد و تا هفت سال بعد که در سریال بیمار استاندارد بازی کند خبری از او در تلویزیون نبود. این سریال هم آنطور که باید دیده نشد و الان خیلی ها اصلاً نقش او را در این سریال به یاد ندارند.

نیوشا ضیغمی: دو سریال

بخشی از متن انصراف:

سال 82 آغاز کار حرفه ای من با سریال فاخر در چشم باد رخ داد... آن روز ها تلویزیون ملی حرمت داشت جای هر کسی نبود... امروز این رسانه ملی تبدیل به رسانه شخصی شده! رسانه ای که هیچ چیز سر جایش نیست... امروز آنتن تلویزیون تعلق به کسانی دارد که نه تن ها فرهنگ نمی سازند بلکه بی فرهنگی و بی ادبی را رواج می دهند و...

کارنامه تلویزیونی بازیگر: سال 1382 نیوشا ضیغمی نقشی کوتاه در سریال در چشم باد بازی کرد که پیش از آن تجربه ای در سینما و تلویزیون نداشت. در واقع نقطه آغاز فعالیت های این بازیگر در همین تلویزیون رقم خورد. بعد از آن فقط یک بار سال 1390 در سریال راستش را بگو بازی کرد؛ سریالی ضعیف که با اعتراض های زیادی روبه رو شد و خیلی از مخاطبان با فضای آن ارتباط برقرار نکردند. کل فعالیت این بازیگر در تلویزیون فقط همین دو سریال بود و الان هشت سال است که در هیچ سریالی حضور نداشته.

احسان کرمی: حدود، برنامه

بخشی از متن انصراف: رویکرد فعلی سازمان صداوسیما نسبت به فرهنگ، هنر و هنرمندان که تقریباً هیچ انطباقی با آموزه های فرهنگی و اخلاقی ملی و مذهبی ایرانی ندارد، سبب شد تا تغییر این وضع انصراف خود را از همکاری با آن سازمان اعلام کنم. ضبط احتمالی سری جدیدی از کلاه قرمزی از این تصمیم مستثنا خواهد بود.

کارنامه تلویزیونی مجری: از این فهرست سه نفره، فقط احسان کرمی است که به نسبت حضور فعال تری در تلویزیون داشته، اما حتی او هم به عنوان مجری ثابت تلویزیون شناخته نمی گردد. او از اواخر دهه 80 با گروه منصور ضابطیان در برنامه های نقره، رادیو هفت، صدبرگ و ... حضور پیدا کرد و به عنوان مجری شناخته شد. با اجرای مسابقه خنداننده شو بیشتر مورد توجه نهاده شد و تا همین سال گذشته در تلویزیون فعالیت داشت.

یک سال پیش اعلام نمود که به دلایل نامعلوم ممنوع التصویر شده و حالا هم که کلاً از حضور در تلویزیون انصراف داده. آنچه در متن انصراف کرمی اهمیت دارد این است که حضور به عنوان صداپیشه عروسک عزیزم ببخشید کلاه قرمزی را مستثنا نموده است. خب اگر تلویزیون بد است و باید دورش را خط کشید، چه نیازی به گذاشتن تبصره است؟ ضمن اینکه احسان کرمی تمام فعالیت حرفه ای اش را مدیون تلویزیون است و یک مجری بدون تلویزیون دیگر هویتی ندارد! کاش این سه نفر صبر می کردند تا ماجرای تحریم از چهره های شناخته شده تر و موثرتر در تلویزیون آغاز گردد.

منبع: برترین ها
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 654

به "تحریم تلویزیون توسط شیلا، نیوشا و...؛ ببخشید شما کجا بودید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم تلویزیون توسط شیلا، نیوشا و...؛ ببخشید شما کجا بودید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید