به دنبال تغییر نگاه در هرگونه برنامه ریزی برای توسعه پایدار روستاهای اصفهان از منظر گردشگری هستیم

به گزارش بوستان گفتگو، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان امروز در دیدار با فرماندار و نماینده مردم سمیرم با ایراد سخنانی با اشاره به ظرفیت توسعه روستاها از منظر گردشگری تاکید کرد: بدنبال تغییر نگاه در هرگونه برنامه ریزی در راستای توسعه پایدار روستاهای استان اصفهان، از منظر گردشگری هستیم.

به دنبال تغییر نگاه در هرگونه برنامه ریزی برای توسعه پایدار روستاهای اصفهان از منظر گردشگری هستیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، محمد رضا عسگریان فرماندار و تنی چند از مسئولین به ویژه مدیر میراث فرهنگی شهرستان سمیرم با مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان دیدار کردند.

در این دیدار که با حضور سید علی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان همراه بود، فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان با ایراد سخنانی ضمن ابراز خرسندی از نگاه مثبت مدیران شهرستان به مقولات میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: با توجه به توان بالقوه شهرستان سمیرم از منظر طبیعی و میراث فرهنگی، به نظر می رسد که با برناه ریزی صحیح می توان به توسعه این شهرستان از منظر گردشگری امیدوار بود.

او همچنین تاکید کرد: باید بدنبال تغییر نگاه در هرگونه برنامه ریزی در راستای توسعه پایدار روستاهای استان اصفهان به ویژه روستاهای شهرستان سمیرم از منظر گردشگری باشیم، زیرا توسعه کمی کشاورزی و دامداری با توجه به کمبود منابع آبی به تنهائی نمی تواند به توسعه پایدار روستاها منجر شود.

الله یاری همچنین شرح داد: امروزه اکثر جوانان روستایی دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و بسیاری از آنها با نگاه خلاقانه و مشتاقانه می توانند گردشگری را در روستاها نهادینه سازند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان به همین دلیل اضافه نمود: تلاش می کنیم تا با ابزار های جدید و متنوع آموزشی، با تدوین بسته های کوتاه مدت جوانان و فعالان گردشگری روستاها را در حوزه هائی همچون: چگونگی تاسیس اقامتگاه های بومگردی آموزش دهیم، تا ضمن حفظ هویت فرهنگ روستائی به توسعه متوازن اقتصادی روستاها یاری رسانی کنیم.

در ادامه این نشست فرماندار و نماینده مردم شهرستان نیز با ایراد سخنانی ضمن تشکر از خدمات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در پهنه شهرستان سمیرم خواستار حمایت هر چه بیشتر اداره کل میراث فرهنگی استان از ایجاد زیر ساختهای گردشگری در برخی مناطق همچون : بی بی سیدان، آب ملخ و همچنین برنامه ریزی جهت ثبت ملی بافت تاریخی شهر ونک و بافت تاریخی روستای خفر در این شهرستان شدند، که با موافقت مدیر کل میراث فرهنگی استان جهت اجرا در طرحهای هادی گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان در سال 1398 همراه بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 208

به "به دنبال تغییر نگاه در هرگونه برنامه ریزی برای توسعه پایدار روستاهای اصفهان از منظر گردشگری هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال تغییر نگاه در هرگونه برنامه ریزی برای توسعه پایدار روستاهای اصفهان از منظر گردشگری هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید