بهره برداری از سی تی اسکن 16 اسلایس بیمارستان شهید جلیل یاسوج

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اعتبار 50 میلیارد ریال با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

بهره برداری از سی تی اسکن 16 اسلایس بیمارستان شهید جلیل یاسوج

حسین کلانتری در آئین بهره برداری از سی تی اسکن بیمارستان شهید جلیل از تلاش ها و زحمات خدمتگزاران عرصه سلامت کشور از جمله پزشکان، پرستاران، مراقبین بهداشت، بهورزان، کارکنان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی تقدیر کرد و گفت: به دور از مبالغه گویی خدماتی که تا به امروز ارائه شده بسیار ارزشمند است، به گونه ای که صحنه های پرافتخاردوران دفاع مقدس تداعی شد و با همه سختی ها، دشواری ها و با وجود تلخ کامی هایی که از مرگ برخی از این بیمارها به وجود آمد توفیقات چشمگیری به دست آمد به گونه ای که همه دشمنان و یاوه گویان غربی و مستکبران دنیا انگشت به دهان شدند.

وی با اشاره به اینکه در عصر اطلاعات قرار داریم، افزود: آمریکایی و اروپایی خیلی ادعا دارند ولی درعمل پیروز نشان ندادند، اما ملت ما نشان دادند که می توانیم ازبحران ها با همکاری، همدلی و همراهی و حمایت از دست اندرکاران با پیروزیت عبور کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: دنیا بداند امروز به لطف وجود پزشکان، پرستاران و خادمین عرصه سلامت کشور، نظام ما سربلند است.

کلانتری با تاکید بر اینکه آمریکایی ها کم آورده اند، بیان نمود: آنها در عمل نشان دادند ابتکار عمل جمهوری اسلامی برای آنها دست نیافتنی است چرا که جمهوری اسلامی ملتی متحد دارد که در روزهای سخت پای کار هستند و با از خود گذشتگی ها تا پای جان می ایستند.

وی اظهار کرد: تعدادی از پرستاران و پزشکان به عنوان شهدای مدافع سلامت به دیار باقی شتافتند آنهایی که تا پای جان ایستادند و به عنوان بخشی از افتخارات تاریخ این ملت نامشان ثبت شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همه انسان ها در همه عصرها و نسل ها به مدافعان سلامت افتخار خواهند کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نمایندگی از دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی و ستاد ملی مدیریت کرونا در بیمارستان شهید جلیل حضور یافتم تا به شما خسته نباشید و دست مریزاد بگویم.

کلانتری اظهار داشت: این زحمات اثر گذار بوده و با همت مردم و مشارکت فعال، مسئولانه و آگاهانه آنها در طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند و رعایت پروتکل های بهداشتی، شرایط کنترل بیماری کرونا در استان قابل قبول است.

وی شرح داد: مجموعه مدیریت استان با تمام توان حامی کادر درمانی است و امید است با همدلی و همکاری سلامت مردم را تضمین کرده و از این مرحله عبور کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر هفته کار ارزشمندی در حوزه سلامت استان اجرا شده است، افزود: بهره برداری از دستگاه رادیولوژی دیجیتال (پرتابل)، آزمایشگاه مولکولی و تشخیص ویروس شناسی و سی تی اسکن بخشی از این اقدامات بوده و امید است در روزهای آینده شاهد به بهره بردای رسیدن واحدهای ام آر آی این بیمارستان باشیم.

کلانتری از زحمات جهادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تقدیر کرد و گفت: جابه جایی مدیران در دستگاه های دولتی امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است از زحمات مسئولان قبلی تقدیر و انتظار می رود مدیران جدید خدمتگزاران خوبی برای مردم استان باشند.

وی در خصوص درخواست رئیس بیمارستان شهید جلیل برای استخدام پرستاران دارای قرارداد 87 روزه و تبدیل شرایط نیروهای شرکتی، اظهار کرد: این دو موضوع را به دولت و ستاد ملی منعکس و پیگیری خواهیم کرد که امید است این پیگیری ها نتیجه بخش باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این دستگاه زیمنس و از نوع اسکپ، مدل 2019 است که 40 میلیارد ریال برای خریداری آن هزینه شده و متعلقات آن حدود 10 میلیارد ریال هزینه در برداشته است و ظرفیت خدمات رسانی به 120 بیمار در شبانه روز را داراست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1039

به "بهره برداری از سی تی اسکن 16 اسلایس بیمارستان شهید جلیل یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از سی تی اسکن 16 اسلایس بیمارستان شهید جلیل یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید