بخش هایی در مراکز درمانی کرمانشاه برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته شد

به گزارش بوستان گفتگو، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای مقابله با ویروس کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه، بخش هایی در نظر گرفته شده است.

بخش هایی در مراکز درمانی کرمانشاه برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، محمودرضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تمهیدات ویژه در استان برای مقابله با ویروس کرونا اندیشیده شده است، گفت: در مراکز درمانی کرمانشاه بخش هایی درنظر گرفته شده تا اگر موردی مشاهده شد، مبتلایان آنجا بستری شوند.

مرادی افزود: هیچ موردی از بیماری کرونا در استان کرمانشاه تا به امروز مشاهده نشده، اما با این وجود مردم باید به شدت مراقبت های بهداشتی را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا منجر به مرگ چند نفر در قم شده از این رو امکان سرایت این ویروس به سایر نقاط کشور نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری مردم حتی الامکان از سفر به استان هایی که از طرف وزارت بهداشت به عنوان مراکز درگیر یاد می گردد، باید خودداری نمایند و از ورود به مکان های شلوغ، دست دادن و روبوسی پرهیز نموده و دست ها را در فواصل زمانی کوتاه شست و شو دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان نمود: افراد مسن و آن هایی که نقص ایمنی دارند، بچه ها، بیماران دیابتی، افرادی که ناراحتی قلبی و کلیوی دارند و همچنین افراد دیالیزی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند به همین دلیل باید بیشتر مراقب باشند.

وی افزود: مراقبت های جدی نیز در مرزها، فرودگاه و افرادی که به هر نحوی با چینی ها ارتباط داشته اند، در جریان است.

مرادی با تاکید بر اینکه افرادی که دارای بیماری تنفسی هستند از ورود به جمع حتما خودداری نمایند، ابراز کرد: بیماری کرونا علایمی مانند سرماخوردگی دارد، اما در درصدی از افراد تشدید شده و به صورت تنگی نفس و آبریزش بینی ظاهر می گردد که در نهایت ریه ها را درگیر و با تنگی نفس همراه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 881

به "بخش هایی در مراکز درمانی کرمانشاه برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش هایی در مراکز درمانی کرمانشاه برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید