خبرنگاران امکان بازدید مجازی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان زنجان فراهم شد

به گزارش بوستان گفتگو، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از امکان بازدید مجازی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان در ایام نوروز 99 اطلاع داد.

خبرنگاران امکان بازدید مجازی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان زنجان فراهم شد

امیر ارجمند روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران اضافه کرد: با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خودداری از سفر در شرایط کنونی کشور، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و سفر مجازی مناسب ترین راه برای آشنایی هم وطنان با جاذبه های گردشگری و تاریخی مناطق مختلف به شمار می رود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده اداره کل زنجان طرح تور مجازی بازدید از جاذبه های شاخص تاریخی و گردشگری استان در قالب بیش از 20 اثر شاخص تاریخی و گردشگری اجرا می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان توضیح داد: بر اساس این طرح گردشگران می توانند با مراجعه به پایگاه الکترونیکی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به آدرس www.zanjan.mcth.ir اطلاعات موردنیاز خود را دریافت نمایند.

هیچ هتلی در زنجان میهمان نوروزی نمی پذیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان همچنی گفت: در ایام نوروز برابر بخشنامه صادر شده برای هتل ها و مراکز اقامتی زنجان، هیچ هتلی میهمان نوروزی نمی پذیرد.

ارجمند یادآورشد: از اوایل اسفند ماه سال جاری با شیوع بیماری کرونا در کشور، اولین بخشنامه به تاسیسات گردشگری از جمله هتل ها صادر شد که اگر میهمانی از چین داشته باشند، بلافاصله به دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت تست اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: پس از مدتی با شیوع بیماری کرونا در قم، بخشنامه دیگری برای تاسیسات گردشگری و هتل ها صادر شد تا ورود میهمان از قم به هتل های استان گزارش داده گردد.

این مسئول با بیان اینکه پس از آن نیز بخشنامه های مختلفی از سوی وزارت میراث فرهنگی و ستاد پیشگیری از کرونای استان در این زمینه صادر شده است، گفت: ارائه آمار مسافران، ضد عفونی و گند زدایی هتل ها و تاسیسات گردشگری از موارد مندرج در این بخشنامه ها بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: از 20 اسفند هیچ میهمان نوروزی در هتل ها پذیرش نشده و رزروی های فروردین نیز لغو شد.

ارجمند بیان نمود: بعضی هتل ها دارای سالن ها و تالارهایی برای برگزاری مراسم هستند که این مراسم ها نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شده است.

وی گفت: در حال حاضر هیچ کدام از هتل ها مسافر پذیرش ننموده و 4 هتل نیز به صورت رسمی هتل های خود را تعطیل نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 972

به "خبرنگاران امکان بازدید مجازی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان زنجان فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امکان بازدید مجازی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان زنجان فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید