انتقاد جامعه پزشکی آمریکا از تصمیم بحث برانگیز ترامپ

به گزارش بوستان گفتگو، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری برای کاهش بودجه سازمان جهانی بهداشت به بهانه نحوه مدیریت شیوع ویروس کرونا انتقاد جامعه پزشکی آمریکا را برانگیخت.

انتقاد جامعه پزشکی آمریکا از تصمیم بحث برانگیز ترامپ

تارنمای آمریکایی پولیتیکو گزارش داد، تصمیم ترامپ برای کاهش بودجه سازمان جهانی بهداشت به دنبال هفته ها تشدید حملات ترامپ علیه این سازمان بین المللی اعلام شد.

این تارنما نوشت: این حملات در حالی اجرا شده که او به دنبال جلوگیری از تحقیقات درباره فرایند کُند واکنش دولتش به شیوع این ویروس بوده است.

آمریکا بیش از هر کشور دیگری به سازمان جهانی بهداشت کمک می کند و سالانه 400 میلیون دلار در اختیار این سازمان قرار می دهد از این رو، قطع این کمک به این سازمان که با توجه به تلاش ها برای ساخت واکسن و کمک به انتقال کیت های آزمایشی به کشورها و توصیه به دولت های جهان، بودجه سالانه اش 4.5 میلیارد دلار است، اهمیت دارد.

تصمیم ترامپ برای توقف این کمک با واکنش سریع جامعه پزشکی آمریکا روبرو شد.آنها می گویند این اقدام به تلاش های جهانی برای مبارزه با بیماری ای که تا به امروز حدود 2 میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و هنوز معالجه یا واکسنی برای آن کشف نشده است، آسیب می رساند.

پاتریس هریس رئیس انجمن پزشکی آمریکا از دولت ترامپ خواسته در تصمیم خود تجدیدنظر کند. وی گفت: مبارزه با یک بیماری همه گیر به همکاری بین المللی و اتکا به داده ها و علم نیاز دارد.

ترامپ سازمان جهانی بهداشت را به سوء مدیریت شدید در مخفی کاری در زمینه ویروس کرونا متهم کرده است و در ماه های اولیه شیوع این ویروس مخالفت این سازمان با ممنوعیت سفر آمریکا علیه چین را مشکل آفرین توصیف کرد. سازمان جهانی بهداشت در آن مقطع زمانی این ممنوعیت سفرها را غیرموثر خواند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1034

به "انتقاد جامعه پزشکی آمریکا از تصمیم بحث برانگیز ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد جامعه پزشکی آمریکا از تصمیم بحث برانگیز ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید