شکست انتخاباتی آقای خاص مفتضحانه است، اقتصاد پاشنه آشیل ترامپ

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، مدل مالی آکسفورد که ازجمله مدل های انتخاباتی قابل استناد در سطح ملی است، شکست مفتضحانه ای را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور متکبر آمریکا در رقابت انتخاباتی 2020، پیش بینی نموده است.

شکست انتخاباتی آقای خاص مفتضحانه است، اقتصاد پاشنه آشیل ترامپ

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

این مدل از شاخص هایی چون بیکاری، درآمد و سطح تورم برای پیش بینی نتایج انتخاباتی استفاده می نماید و این بار حدس می زند به دلیل تبعات مالی ناشی از شیوع کرونا، ترامپ به عنوان اصلی ترین مدعی قدرت در آمریکا با اختلافی چشمگیر، نتیجه را به جو بایدن رقیب دموکرات، واگذار خواهد نمود.

طبق پیش بینی این مدل، ترامپ فقط قادر به کسب 35 درصد از آراء انتخاباتی 2020 است حال آنکه تا پیش از همه گیری کرونا، این رقم 55 درصد بود.

لازم به ذکر است مدل مالی آکسفورد، نتیجه 16 مورد از 18 رقابت انتخاباتی آمریکا را که در ادوار گذشته برگزار شده، به درستی پیش بینی نموده است و با استناد به آن، باید گفت ترامپ برای پیروزی در رقابت نوامبر 2020، به یک معجزه مالی احتیاج دارد.

با این حال، کارشناسان بر این باورند که نتیجه انتخابات 2020، به سیر تحول بیماری کرونا بستگی دارد. در واقع، چنانچه شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا همچنان به سیر صعودی خود ادامه دهد، مردم به این نتیجه می رسند که اقدام ترامپ در بازگشایی مشاغل زودهنگام بوده و او از این بابت، مقصر است.

با این همه، ممکن است این 6 ماه، به ترامپ فرصتی بدهد تا با بازآرایش کارزار انتخاباتی علیه بایدن و مقصر جلوه دادن چین، شانس خود برای پیروزی را احیاء کند.

سطح مشارکت رای دهندگان دموکرات نیز در معین سرنوشت سیاسی ترامپ دخیل است.

نهایت آنکه، مدل های انتخاباتی برای شرایط عادی طراحی شده اند حال آنکه شرایط شیوع کرونا به هیچ وجه عادی نیست و این احتمال که پیش بینی های مدل مالی آکسفورد، درست از آب در نیاید، بعید نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1132

به "شکست انتخاباتی آقای خاص مفتضحانه است، اقتصاد پاشنه آشیل ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست انتخاباتی آقای خاص مفتضحانه است، اقتصاد پاشنه آشیل ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید