از مهرگان تا سیمره؛ آنالیز تاریخ مهرگان و سیمره از شروع تا صفویه منتشر شد

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ایلام، انتشارات جوهرحیات کتاب از مهرگان تا سیمره (آنالیز تاریخ مهرگان و سیمره از شروع تا صفویه) تالیف ایوب عباسی را چاپ و منتشر کرد.

از مهرگان تا سیمره؛ آنالیز تاریخ مهرگان و سیمره از شروع تا صفویه منتشر شد

این کتاب؛ پژوهشی گسترده درخصوص شهر تاریخی صیمره (سیمره) در شهرستان دره شهر استان ایلام است که مؤلف کوشش داشته این ناحیه را از ابعاد مختلف تاریخی، تمدنی، تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از شروع تا دوره صفویه مورد ارزیابی، تحقیق و پژوهش قرار دهد.

مؤلف در این کتاب سابقه تاریخی این ناحیه در پیش از اسلام، نحوه چگونگی فتح این ناحیه به دست مسلمانان، دیدگاه جغرافی نگاران و مورخان درخصوص این منطقه، زبان و نژاد و دین و اوضاع مالی و اجتماعی، شورش ها و جنگ هایی که در این ناحیه اتفاق افتاده، آنالیز زندگی دانشمندان و علما، دلیل نامگذاری،داستان ایستادگی و جنگ هرمزان در برابر اعراب، شیوه اداره این ناحیه از سوی حکومت،نقش زمین لرزه و سایر عوامل طبیعی در ویرانی مهرگان و صیمره و... آنالیز و تحلیل نموده است.

مؤلف در ادامه این کوشش پژوهشی سعی نموده با برخورداری از بیش از 150منبع مستند بر غنا و اعتبار پژوهشی کتاب از مهرگان تا سیمره(آنالیز تاریخ مهرگان و سیمره از شروع تا صفویه) بیفزاید. استفاده از تصاویر و عکس های مرتبط با بعضی مفاهیم، بر جذابیت بصری متن افزوده و ابهامات پیش آمده در مخاطب را رفع نموده است.

کتاب از مهرگان تا سیمره؛ آنالیز تاریخ مهرگان و سیمره از شروع تا صفویه از پیش گفتار، 6 فصل و نتیجه گیری و لیست منابع تشکیل شده است.

مؤلف در انتها کتاب در فصول 6 گانه کتاب را به طور مختصر و جامع نتیجه گیری نموده است. این کتاب، یکی از منابع معتبر و قابل استناد برای محققان و پژوهشگران و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ و جغرافیای استان ایلام منحصراً شهرستان دره شهر است.

انتشارات جوهرحیات، این کتاب را در 207 صفحه، با طرح جلدی از علی امیدی و ویراستاری سها عباسی در اواخر سال 1401 به قیمت 85 هزارتومان چاپ و منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2390

به "از مهرگان تا سیمره؛ آنالیز تاریخ مهرگان و سیمره از شروع تا صفویه منتشر شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "از مهرگان تا سیمره؛ آنالیز تاریخ مهرگان و سیمره از شروع تا صفویه منتشر شد" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مهرگان تا سیمره؛ آنالیز تاریخ مهرگان و سیمره از شروع تا صفویه منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید