آیا با افزایش دمای اتاق تا 35 درجه می توان ویروس کرونا را از بین برد؟

به گزارش بوستان گفتگو، این روزها که شیوع کروناویروس جدید همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است، مطالب بسیاری در فضای مجازی برای مقابله با آن نشر داده می گردد که بسیاری از آن ها پایه علمی ندارد.

آیا با افزایش دمای اتاق تا 35 درجه می توان ویروس کرونا را از بین برد؟

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک درباره این که آیا افزایش دمای اتاق به غیرفعال کردن این ویروس یاری می نماید، توضیحاتی را ارائه نموده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا،سیدمسعود هوشمند عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: مطالعات بسیاری روی کروناویروس جدید اجرا شده است. این مطالعات نشان می دهد ویروس کرونا در دمای 4 درجه خیلی بهتر و تا 28 روز روی هر سطحی زندگی می نماید، اما اگر درجه حرارت 35 تا 40 درجه بالای صفر باشد مدت زندگی این ویروس کمتر است نه این که از بین می رود.

وی اعلام کرد: بسیاری از افراد فکر می نمایند اگر دمای اتاق را 30 درجه نمایند، این ویروس از بین می رود اما این طور نیست. این کار مدت زمان زندگی این ویروس را کمتر می نماید، اما آن را از بین نمی برد. این ویروس در خفاش هایی که این ویروس را منتقل نموده اند چون دمای بدن آن ها 48 درجه بوده زیاد با آن ها کاری نداشته است.

  • تاثیر رطوبت در ویروس کرونا

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: غیر از درجه حرارت، رطوبت هم یکی از عوامل دیگر است. رطوبت 50 درصد باعث می گردد طول عمر این ویروس ها زیادتر گردد. کروناویروس انسانی می تواند در دمای 25 درجه اتاق تا 9 روز به راحتی زندگی کند و اگر به 30 درجه برسد مدت زندگی آن را کمتر می نماید.

هوشمند با اشاره به این که اگر دما کمتر باشد این امر می تواند تا 28 روز ادامه داشته باشد، اضافه نمود: بهترین راهی که می توان این ویروس را غیرفعال کرد، مواد ضد عفونی نماینده اتانول 70 درصد است. این ماده ظرف یک دقیقه آن را از بین می برد همچنین می توان از وایتکس برای ضد عفونی کردن سطوح استفاده کرد، چرا که مدت زندگی این ویروس را کوتاه تر می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 939

به "آیا با افزایش دمای اتاق تا 35 درجه می توان ویروس کرونا را از بین برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا با افزایش دمای اتاق تا 35 درجه می توان ویروس کرونا را از بین برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید